123tipp Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 Hei hei, gravid uke 16+0. Har etter fødselen av førstemann hatt en form for svakhet i skjeden, slik at det av og til kommer en liten "bul" ut skjedeåpningen. Sånn som jeg har forstått det er dette relativt vanlig? Har prøvd knipeøvelser, uten enorm effekt. Det er veldig varierende, enkelte dager er alt "på plass" og enkelte dager er den lille bulen der (når jeg sitter på do, ikke når jeg står, blir jo mer press nedover når jeg sitter). MEN idag kjente jeg at livmortappen er jo rett innenfor åpningen! Kan hele livmoren ha sunket lavt ned? Kan jeg bære frem barnet allikevel?? Skal til JM i slutten av mnd, sjekker de slikt?
lillelykkeli Skrevet 12. mai 2011 #2 Skrevet 12. mai 2011 Hei hei. Har å hadd litt "plager" etter førstemann.. syns ikke det ser ut som det gjor før fødsel, å føler en del nedpress no som æ er gravid igjen. Har ingenting som stikker litt utenfor, men ser noe like på innsiden. har spurt både lege og gynekolog å begge sier at det er veldig vanlig å bli annerledes etter fødsel.. du kan godt spørre jm om hun kan sjekke det. er det noe vondt ubehag??
123tipp Skrevet 12. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2011 Ikke noe vondt nei, bare en smule ubehag hvis jeg f.eks har luket i bed eller andre aktiviteter der man sitter mye på huk. Rett etter fødsel badet jeg min sønn i balje på gulvet mens jeg satt på huk, og kjenner igjen det samme ubehaget nedentil. Det er da den lille bumpen kommer ut, som tydeligvisner en liten kollaps av skjedeveggen. Etter litt googling virker det som et relativt vanlig problem, både kollaps av skjedeveggen og lav livmor/livmorhals etter fødsel. Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå