Gå til innhold

ang 5 - 6 mnd babyer

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurte litt på hva dere gir dem å spise og hvor mye ca ?

sover di mange ganger iløpe av døgnet og hvor lenge ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har akkurat startet med grøt - spiser det på formiddagen. Er ikke særlig begeistret for det, så det går sakte fremover. Ellers så spiser han mm hver tredje time.

Sover vanligvis 3 ganger om dagen, men tror vi skal gå over til 2 dupper. Sover vanligvis ca. 4-5 t tilsammen på dagen. Tar natt ca.19 og står opp 7, men spiser ca. 3 ganger om natten...

Hvor lenge er deres våkne om gangen? Min er oftest trøtt etter 2 timer..

Skrevet

Snart 6 mnd. Spiser pupp morgen, grøt kl 11(ca, er ikke gal med klokka men prover å skape rutine, så pupp, litt fruktmos i 16 tiden også grøt 19, pupp og soving 20-20:30.

Ellers sover hun ca tre ganger på dagen, to korte lurer på 30 min til en time og en lang på ca 2-2,5. Dette er på en god dag hvor alt går etter planen:)

Hun sover fra 20-20:30 til 4-7 uten mat og det er digg søvn!

Skrevet

Tøtta mi er ikke så begeistret for noe annet enn pupp... Har begynt å gi henne litt smaksprøver av frukt,men hun lager mange rare grimaser,så kan det komme ut igjen:/ men det går seg vel til etterhvert:p

Hun sover bare små dupper på dagen 30 min til 1 time,så det blir mange av dem... Hun blir trøtt etter bare 1-2 timer om dagen. Vis hun ikke får sove når hun er trøtt, så blir hun ganske gretten.

Hun tar også natt i 19 tiden og står opp alt i mellom 6 og 8.

Skrevet

Hei,

Når det gjelder spising:

Til frokost kun mm

kl.10 : mm

kl.13 : Grøt + fruktmos

kl.16 : mm og litt middag

kl.18.30: Grøt + fruktmos

Hvor mye jeg gir han er ikke godt å si, her er det KUN øyemåling det gjelder ;)

Når det gjelder soving så har han begynt med 2 lange lurer, hvor den første starter en sted mellom kl.10 - 10.30 og da sover han som regel alt fra 1,5 - 2t, neste lur ca kl.14 +- til senest kl.16. Er han ikke våken til da så vekker jeg han. Kl.19.30 tar han kvelden. Da sover han som regel til kl.5-6 om morgen, gir han så mm, så sover videre til kl.7-8.

Skrevet

Så morsomt å se hvordan andre gjør det:) Har ei jente på 5,5 mnd.

Morgen: mm

Formiddag: mm + grøt/grønnsaksmos

Middag: mm

Ettermiddag: mm + grøt

Kveld: mm

Sen kveld: mm

Har gitt grøt i ca 2 uker så er oppe i nesten full porsjon på ettermiddagen. Har gitt grønnsaksmos i 2 dager så det er bare smaksprøver. Tenker å legge grønnsaksmosen til middagen og heller ha grøt på formiddagen etterhvert. Har bare fått potetmos så langt, men skal inkl gulrot til helga.

Legger henne kl 19, og da får hun mm når jeg legger meg i 2230-23 tiden. Sover til alt fra til kl 5-7 med som oftest 1-2 amminger i mellom. Men det varierer fra natt til natt :) Når jeg tror jeg har funnet oppskriften på en god natt så endrer det seg :)

På dagen sover hun tre dupper. Morgen duppen er gjerne 1-2 timer. Formiddagsduppen er i vogna og varer fra 30 min til 1 time. På ettermiddagen har hun en kort dupp på ca 30 min.

Skrevet

Jente snart 5 mnd

Fullammer fremdeles. Spiser stort sett en gang på natt og en gang tidlig morgen, og vil stort sett opp ca kl 8. Deretter spiser hun hver 3-4 time gjennom dagen og kvelden til hun legger seg ca kl 20.

Hun pleier som regel å bli trøtt rundt kl 11 og sover da et par timer (kommer litt an på om jeg triller eller ikke- sover lengre på trilleturer). Av og til så blir hun trøtt igjen og vil ta en liten dupp igjen ved 14-15 tiden, kommer an på hvor lang den første luren var, men her sover hun kanskje 30-60 min. Hender seg ofte at hun blir trøtt igjen i 16-17 og vil sove en times tid. Hvis hun sover lenge eller sovner sent den siste luren, må jeg vekke henne et par timer før det er "natta" for henne. Men disse soverutinene er egentlig ikke helt rutiner enda... hun styrer de ganske selv- hun legges i vogna når hun er trøtt, og må ofte ha litt hjelp til å sovne på dagtid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...