Gå til innhold

Dere som ammer babyer på 9-10 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er redd vesla får i seg for lite morsmelk.

Jeg ammer vesla på 9 mnd enda, men hun er mindre interessert i pupp enn før(bortsett fra om natta da... gjesp).

Men jeg er som sagt redd hun får i seg for lite melk. Hun vil ha pupp ca to ganger om dagen, og tre ganger etter hun har lagt seg. Det er ikke store mengdene det er snakk om siden jeg ikke produserer så mye som før naturlig nok. Nå skal vi til å nattavvenne igjen også, og da blir det jo enda mindre melk til sammen i døgnet.

Gir du MME i tillegg til MM til babyen din? Og hvis ikke du gjør det, hvor ofte får han/hun morsmelk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gir ikke noe itilegg, det er jo også melk i grøten å minsten her får 2 grøtmpltider dagen. Så ammes han etter frokost, etter lunsj og etter kvelds, han er ikke så veldig interesert lengre så det er ofte bare noen super. itilegg drikekr han 1-2 ganger iløpet av natten, nå de siste dagene har det bare vært en gang ca i 04-05 tiden. Ellers har det pleid å være i 24 tiden og 06 tiden.

Skrevet

Gutten min på 10 mnd har vært veldig lite interresert i puppen de siste to ukene, men nå er det plutselig blitt kjempe stas!

Da han ikke var så gira, tok han likevel veldig bra på morgenen, litt på kvelden og gjerne en gang på ettermiddagen om det var varmt/han var sliten. Til sammen ble ikke det så mye, men fikk beskjed om at så lenge jeg ammet så var det nok.

Nå har han derimot mye mer lyst på melk, så da gir jeg ham litt flaske i tillegg. etter to dårlige uker er produksjonen på god veg ned, så vi koser oss med ammingen og finner en flaske om han vil ha mer etterpå!

Skrevet

Det høres ganske likt ut som meg det der. Bortsett fra at hun drikker oftere på natten enn gutten din. Så bra at han bare har vekket deg en gang de siste nettene. Håper jeg får oppleve det innen dette året her ;-)

Skrevet

Jeg henger meg på trollemor86. Tulla her var plutselig ikke interessert i puppen, men nå etter 2 uker er det stas igjen. Jeg begynte med MME i den perioden, så nå pupper vi og gir MME. HS fortalte at dette er veldig vanlig, og det viktigste er at barna får i seg nok væske. Vi gir vann til alle måltider fra IMSDAL barneflaske og det er litt væske i alt barna spiser. Dette ordner seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...