Gå til innhold

GAL AV NAV!

christine marie

Anbefalte innlegg

jeg har en jente på 2 år fra før, har ikke fått barnehageplass til henne,så har ikke hatt noe mulighet til å jobbe meg opp foreldrepenger. men er gravid med nr 2 nå. på nav sier de at jeg ikke har rett på noe økonomisk men jeg har lege erklering på at jeg ikke er i stand til å jobbe i svangerskapet. har ikke jeg rett på noe aap da eller noe som helst?!

Fortsetter under...

sosialstønad skal du ha krav på da. I hvert fall om du ikke er i stand til å jobbe. Men du må kjempe deg fram, stå på krava! Lever inn alt de krever av dokumenter så fort som mulig og behandlingstiden skal være 2 uker.

Få en bekreftelse på at alt er levert inn! (Stemplet kopi altså). Legg ved legeerklæringen!

Og er de vanskelige så klag til helse-og sosialombudet

Nei, du har ikke rett på noe.. Sykepenger har du ikke rett på pga du har ikke jobbet, aap skal det mye til å få om man ikke har jobbet også. I de tilfellene folk får det er det pga kroniske plager som ikke vil bli bedre - eller plager som krever behandling/omskolering for å få jobb.. At du er syk pga svangerskap er ikke kronisk og krever ikke behandling for å få jobb - det krever bare at du er ferdig med fødsel så er du i stand til å jobbe igjen...

Dette er bakdelen med ulønnet permisjon, du mister alle rettigheter. Du kan evt søke sosialstønad men denne er avhengig av din manns/samboers inntekt.... Tjener han godt får du ingenting..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...