Gå til innhold

Ang den rutinemessige ultralyden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat fått ett brev fra Ahus der jeg ønskes velkommen osv osv. Har fått time til rutinemessig ultralyd i uke 19 og sammen med alt dette har jeg fått en dynge av brosjyrer av alle slag.

Det er mye info om ultralyden og overalt så står det at man ikke opplyser om kjønnet da dette ikke er viktig informasjon.

Har det blitt så strengt at de ikke opplyser om dette lenger? eller kan man fortsatt spørre etter dette når de har sjekket alt det medisinske på babyen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei,

jeg har ikke selv vært på rutinemessig UL enda, skal om 4-6

uker *\o/* men kan da ikke tenke meg annet enn at vi er blitt så "tradisjonelle" mange av oss at vi ikke ønsker å vite kjønnet lenger og heller vente til fødselen.

Det er sikkert mange som er redde for at jordmor bare "plumper" ut "det er en gutt" under UL uten av man ønsker å vite det enda, og at de derfor har skrevet det på denne måten i brosjyrene.

Spør du får du nok vite det :) Tror kanskje det er noe av det kjekkeste de ser etter på UL :)

Skrevet

tenker meningen er at de ikke prioriterer kjønn fremfor andre undersøkelser. Men tror ikke du tråkker noen på tærne ved å spørre om det er lett å se kjønnet. :)

Skrevet

Synes å huske at det sto det samme på informasjonen vi fikk om UL også med vår første. Men da vi spurte om hun kunne se kjønnet, så brukte hun litt tid på det for oss. Regner med at de vil gjøre det for dere også!

Skrevet

jeg fikk brev i går, men fra annet sykehus. i det sto det at da kjønnet ikke har noen medisinsk betydning blir det ikke automatisk sjekket. ut i fra det tolket jeg det som at vi må spørre for å få dem til å sjekke det. vi skal ikke det da, synes det er spennende å ikke vite det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...