_<3håper<3_ Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 Måtte fjerne en eggstokk for 1 mnd siden, den andre viste seg å være tett. Skulle snart i gang m prøverør, men mensen ville aldri komme.. I dag tok jeg to graviditetstester, og begge var positive! Jeg vet at sjansene er større for at det befruktede egget har slått seg ned i egglederen enn i livmoren. Noen som har opplevd det samme eller som vet hva sjansene er for at dette kan utvikle seg til et normalt svangerskap?
Gråsonen Skrevet 12. mai 2011 #2 Skrevet 12. mai 2011 Hei! Jeg har opplevd en EXU. Så vidt det er meg bekjent kan aldri et svangerskap utenfor livmoren utvikle seg til et normalt et. Det er ikke liv laga. Om du skulle gå for lenge med fosteret i eggstokken vil du bli alvorlig syk. Jeg hadde ekstreme smerter i venstreside ( kramper ) og kjente at det var noe som ikke var riktig og da var jeg kun 5 uker på vei. Fosteret bir fjernet med kikhulsoperasjon. I noen spesielle tilfeller utføres det et "keisersnitt". Hvis du ikke føler deg dårlig og har veldig vondt i siden der eggstokkene ligger ville jeg tenkt at spira har klort seg fast til livmorveggen og alt er fryd og gammen for den lille Siden du er et spesielt tilfelle så er jeg sikker på at legen din vil henvise deg til tidlig ultralyd for å utelukke exu. Men, som sagt. Ofte får man smerter og kan føle seg syk om det er tilfelle. Gratulere med positiv test og lykke til videre
_<3håper<3_ Skrevet 12. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2011 Takk for svar:) Jeg er bare 4+5, så sjansene er nok dessverre veldig store for at dette ikke blir vellykket. Tror i hvert fall ikke at alle får smerter så tidlig. Jeg spurte kirurgen som laprascoperte meg om jeg i teorien kunne få barn på egen hånd noen gang. Han sa ja, men at han da ville vært veldig bekymret for exu. Får bare vente og se. Har fått time til ultralyd 23. mai, så det blir i hvert fall ikke så lang ventetid!
Hjerteskatten<3 Skrevet 12. mai 2011 #4 Skrevet 12. mai 2011 Hei, og gratulerer med graviditeten! Jeg ble operert for exu i slutten av september der jeg fjernet venstre eggleder. Ble gravid igjen i februar, men mistet tidlig, er nå gravid igjen i uke 7, har fått god oppfølging for å passe på at det er på rett plass, noe det heldigvis er! Så masse lykke til, skal se at dette går bra!
prusiluscan Skrevet 12. mai 2011 #5 Skrevet 12. mai 2011 Hei. Håper at du ikke har Exu. Jeg vil anbefale deg å ringe legen din i morgen slik at de kan ta en ul å sjekke. Det kan være farlig om du har en Exu og egglederen sprekker.
_<3håper<3_ Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 13. mai 2011 Håper ikke jeg heller.. Men tror det er ca. 50/50 sjanse, kanskje enda mer. Jeg ringte legen i går da jeg fant ut at jeg var gravid. Har time til ultralyd så fort som det er mulig å se noe, 23. mai. I mellomtiden så vet jo jeg hva som kan skje, og kan dra til sykehuset m èn gang hvis jeg begynner å blø eller får smerter. Jobber på intensivavd på sykehuset også, så når jeg er på jobb er jeg i hvert fall i trygge hender;)
Tvillingmamma73 Skrevet 13. mai 2011 #7 Skrevet 13. mai 2011 Hvis du selv jobber på intensiv avd får du jo bare en lege til å rekvirere blodprøve®. Har selv opplevd ex.u og da jeg sist ble gravid snakket jeg med en av "mine" leger og fikk ordnet det slik at jeg kunne ta blodprøver annen hverdag. Hvis Hcg stiger fint er jo alt i skjønneste orden Lykke til
_<3håper<3_ Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 13. mai 2011 Er det sant? Hmm.. Da må jeg undersøke det! Visste ikke at man kan vurdere ut i fra Hcg-stigning. Er det alltid mindre Hcg-stigning når det er exu? Tusen takk for veldig nyttig informasjon:) Kanskje jeg ikke trenger å vente helt til 23. mai da!
Tvillingmamma73 Skrevet 13. mai 2011 #9 Skrevet 13. mai 2011 Min ex.u i 2010 ble oppdaget i uke 8 pga magesmerter og blødninger. Lege kunne ikke se noe i livmora mi og hcg var ikke høyere enn 2300. Hun mente hun så noe i eggleder og kun hcg kunne gi meg svaret sa hun. To dager etter var den på 2377 og to dager etter der var den 2240. SÅ, ved ex.u stiger ikke hcg som normalt. Ble behandlet med cellegift og slapp operasjon. Har snakket med min gyn om dette og hun sa jeg ikke måtte bli redd hvis hcg ikke stiger helt etter boka for det kan også bety ett normalt svangerskap...! X-er fingre og tær for at det går bra med deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå