_<3håper<3_ Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 Måtte fjerne en eggstokk for 1 mnd siden, den andre viste seg å være tett. Skulle snart i gang m prøverør, men mensen ville aldri komme.. I dag tok jeg to graviditetstester, og begge var positive! Jeg vet at sjansene er større for at det befruktede egget har slått seg ned i egglederen enn i livmoren. Noen som har opplevd det samme eller som vet hva sjansene er for at dette kan utvikle seg til et normalt svangerskap?
♥Irbeni♥ Skrevet 12. mai 2011 #2 Skrevet 12. mai 2011 Jeg kan ikke hjelpe, men ønsket bare og si at jeg håper at alt er normalt! Tenk hvis den fjerna eggstokken har skapt en slags "balanse" og gjort deg gravid...? Ring gynokologen ved sykehuset og spør om råd/hjelp! Jeg krysser fingrene for deg
_<3håper<3_ Skrevet 14. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. mai 2011 Tusen takk for oppmuntrende ord:) Jeg skal til ultralyd 23/5, så inntil da må jeg bare vente i spenning.. Krysser fingrene for at det går veien for deg denne gangen!
bolla12 Skrevet 18. mai 2011 #4 Skrevet 18. mai 2011 Hei hei. Jeg hadde ex-u for to år siden, og det merker du uten tvil. Hadde sånne smerter at jeg klarte ikke gå omtrent, du får problemer med å puste og det føles rett og slett ut som om man skal dø. Nå er ikke jeg så veldig erfaren på dette området, og skal ikke si at det ikke er ex-u, men etter det jeg har lest så får de fleste veldig veldig vondt. Det kan føles som noen har plassert en knytteneve i nedre del av magen. Usikker på om dette var til noe hjelp, men håper det går bra med deg.
_<3håper<3_ Skrevet 19. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 19. mai 2011 Hei:) Sprakk eggstokken din da du hadde de smertene? Hvor langt var du på vei da smertene startet? Jeg har bare kommet til 5+5. Leste på nettet at de fleste begynner å få symptomer på exu i løpet av uke 5-8. Men jeg må innrømme at jeg begynner å få en god følelse i forhold til dette, har ikke hatt antydninger til smerter eller blødninger. Men vet du om man pleier å ha smerter etter hvert som det vokser i egglederen, eller er det mest når det blir så stort at egglederen sprekker at man kjenner det? Tusen takk for svar!
tingeling*** Skrevet 19. mai 2011 #6 Skrevet 19. mai 2011 Hei, jeg hadde EXU for fire år siden. Jeg hadde ikke nå vondt i magen, kun litt småvondt i ryggen. Det tenkte jeg ikke nå spesielt på siden jeg hadde ryggsmerter ved mitt første svangerskap også. Da jeg var 10 uker på vei så sprakk egglederen min, å tro meg, det kjente jeg! Var grusomt vondt, ble hasteoperert. Min EXU lå i overgangen mellom livmor og eggeder, mulig det var derfor jeg ikke hadde smerter i forkant. Jeg tror sannsynligheten for at det skal skje igjen er liten, men selvsagt er det vanskelig å si før man har vært på ul. Jeg tror det går gra med deg denne gangen! Masse lykke til på ul. La oss få høre hvordan det gikk med deg da!
bolla12 Skrevet 20. mai 2011 #8 Skrevet 20. mai 2011 Den sprakk ikke, men den var blitt så misformet og ødelagt at de måtte fjerne den. Jeg var 7uker på veg da det plutselig smalt når jeg var på jobb. Men jeg var til legen en uke før, pga svimmelhet og smerter i magen....eneste responsen jeg fikk fra fastlegen var at jeg skulle slutte å være paranoid.. Det som skjedde hadde vel skjedd uansett, men kunne kanskje spart meg for litt smerte om legen faktisk hadde tatt seg tid til å undersøke meg. Kom deg uansett til legen om du er redd for noe!! Bedre å få svar og eventuelt en avkreftelse enn å gå rundt med bekymring. Håper det går bra med deg.
_<3håper<3_ Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #9 Skrevet 23. mai 2011 Dette er helt utrolig:) Jeg er gravid i livmoren!!! For 1 1/2 mnd siden fikk jeg beskjed om at vi ikke ville kunne få barn på egen hånd.Vi hadde begynt å planlegge prøverør, og så fikk jeg plutselig positiv graviditetstest! Etter 2 nervepirrende uker, hvor sjansen for exu egentlig har vært større enn svangerskap i livmor kan vi endelig glede oss over å være gravide, på riktig sted:) På UL i dag vistes en liten plommesekk. Er bare 5+2, så alt kan fortsatt skje.. Men oddsen steg betraktelig i dag:) He he, tror gynekologen var halvveis i sjokk også jeg..!
♥Irbeni♥ Skrevet 24. mai 2011 #11 Skrevet 24. mai 2011 Gratulere såååå mye Kan tenke meg at det var gode nyheter å få etter dager med nervøsitet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå