Alida*Englebarn Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 Litt over ei uke så er jeg i 3 trimester og det blir andre diskusjoner, mer om fødsel, hvem som har født osv. Det er rart at jeg snart er med i den siste delen, dog først som nykommer og lettskremt:-o Gleder meg til å snakke med dere andre i 3 trimester:-) Merker at jeg snart er ferdig i 2 trimester for diskusjonene opptar meg ikke så mye lenger, mange nye tidlig i 2 trimester som er opptatt av det jeg selv var opptatt av. Det er fint å gi råd til dem på veien, men vi er jo så selvsentrert i graviditeten og opptatt av der vi selv står. Tenker mer og mer på den lille og tankene går mer over til etter fødsel. Det nærmer seg fort, jeg får en sitrende skrekk-blandet-fryd følelse og nesten panikk til tider. Bekymrer meg litt over barseltiden, tenker på så sliten jeg var sist . Tenker på om fødselen går bra og innstiller meg på alt dette. Vel noen tanker om den nye fasen. Jeg har kommet langt, jeg er spent og samtidig litt nervøs tross for at dette er min fjerde. Det er jo så lenge siden sist jeg fikk barn og jeg kan nesten ikke sette meg inn i det lenger. Hva med dere, noen tanker rundt den nye fasen:-)?
Knotten & lille persille Skrevet 12. mai 2011 #2 Skrevet 12. mai 2011 Føler litt som deg, men er fortsatt i uke 23 og kan heldigvis skyve fødselen litt foran meg enn så lenge. Dette er mitt 3. svangerskap, men synes det er like spennende hver gang. Denne gangen kjenner eg at jeg gru-gleder meg mer enn sist. Tenker ikke så mye på fødsel, regner med at den går greit, men er en smule bekymret for barseltiden med to barn under 3 år. Var kjempesliten sist og håper jeg har tatt litt lærdom av feilene jeg gjorde da. For min del føles det hele litt uvirkelig. Jeg kjenner masse liv, har blomstrende bekkenløsning og begynner å bli temmelig sliten. Samtidig vil ikke hodet helt være med på at vi skal få enda et lite familiemedlem snart. Folk rundt meg synes jeg er rar som ikke har handlet inn noe eller er mer opptatt av det som skjer i magen, jeg håper at det endrer seg litt når ferien kommer og jeg får litt tid til å tenke over det:-) Lykke til med nytt trimester og forestående fødsel:-)
snart3co Skrevet 12. mai 2011 #3 Skrevet 12. mai 2011 Signerer denne!! :-) Kjenner virkelig at jeg er klar for 3 trimester, da tankene er HELT over på fødsel, barsel, babystell, utstyr, klær, fult på fødestuene!? Fullt på barselhotellet!? osv osv Er 26+6 idag, så imorgen er det en uke igjen til 3 trimester.. Kjenner meg igjen i den "skrekkblandet fryd" følelsen med svake overganger til direkte panikk over det som kommer.. Selv er jeg førstegangs, så ALT er nytt I tillegg har jeg en mann som må reise mye pga jobb RETT etter termin.. tanker går derfor mye på hva jeg kan gjøre for å IKKE gå over tiden.. da det er UAKTUELT å gå gjennom fødselen uten ham.. Men men.. alt går jo på et vis Gøy skal det bli uansett Har faktisk ikke kjent noe frykt for selve fødselen enda, men det er kanskje fordi jeg ikke vet hva jeg går til uansett Gleder meg bare helt enormt til å treffe den lille som bor her inni magen tenk... 13 uker igjen.. det er jo nesten ingenting..
Cruella De Vil Skrevet 12. mai 2011 #4 Skrevet 12. mai 2011 Hei, jeg er "bare" i uke 24, men kjenner litt som deg at jeg snart er klar for å komme over på 3. trimester. Jeg er liksom "ferdig" med ultralyd og den fasen der og er mer over på tanker om fødsel og den biten. Jeg er andregangs, da, så har vært gjennom det før; det føles vel kanskje at ting går saktere andre gang enn første?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå