Gå til innhold

Sååååå dyrt?????? (syden)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir egentlig ganske satt ut her... Vi planlegger sydentur i februar/mars neste år for hele familien (2 voksne og 3 barn). Ungene har aldri vært i syden før og jeg gleder meg til å ta de med på fly og reise!

Men, for noen priser!!!! Minimum 20' for en uke jo! Og så kommer lommepenger i tillegg... Hvordan har man råd til dette???? Altså, folk drar jo til syden i hytt og pine, jeg fatter det ikke...? Har jeg gått glipp av noe, sitter jeg og ser på helt feil reisebyråer? Har kikka på Ving og Apollo, og Nazar.

Er det noen som hra tips til hvordan få en billigere tur, men samtidig komfortabelt med basseng på hottellet og gjerne nært til sentrum og strand.

Skrevet

jeg vet ikke hvordan prisene er i februar/mars, men om sommeren tror jeg du kan få billigere turer. vi reiste til tyrkia med hele fammen i fjor, å da leide vi en svær leilighet hos tyrkia invest, og kjøpte flybiletter billig hos norvegian.

men i år ville vi til rhodos, og det ble fort litt dyrere, så da valgte vi å sette igjen barna hjemme :P

Skrevet

jeg vil si at det er helt normale priser for en familie på 5.

Skrevet

Pakk koffertene og finn en restplass da tiden nærmer seg! :)

Du kan få spesifisert bosted til en veldig billig penge.

Skrevet

En kollega og mannen dro på 2 ukers tur til Gran Canaria for et par år siden. 3 barn midt på sommeren.

Det ble 45 000 kr! Uten lommepenger.

Det er tydeligvis dyrt!

Skrevet

Kjøp ruteflybiletter og lei leilighet. Finner mange med basseng. Du må selvfølgelig ordne mat selv om du ikke vil spise ut til hvert måltid også kommer det ingen og vasker da.

Skrevet

Er det all inclusive dere reiser på siden det er så dyrt??

Husk at dato for reisen har mye å si ang pris, samme gjelder hvor høy standard og hvor nærme det er til stranden.

Jeg og mannen min har aldri betalt mer enn 7000 kr for ei uke i syden, men da på 3 stjerners hotell og ca 10 min å gå til stranda. Kan ikke forstå hvordan det skal bli 20.000 med barn?!

Skrevet

Det finnes restplasser, og så kan man bo uspesifisert. Du bør uansett vurdere all inklusive hoteller når du reiser med barn. Da har du allerede betalt for maten, og lommepengene kan gå til fornøyelser, shopping og suvenirer. Skal man reise kan man fort ende opp med at to uker er like billig som en. Flybilletten er verste kostnaden. Ellers vil jeg anbefale Jurmala utenfor Riga. Fin badeplass, billig mat, men de har sommer samtidig som oss...

Skrevet

Helt normal pris!

Ja, man kan sikkert finne noe billigere, men personlig syns jeg at å booke fly og leilighet selv er bare styr og ikke blir det spesielt billigere heller. Syns det er en risiko også må man styre med både transport til og fra flyplass selv og ikke minst time ankomst med og overtakelseselv. Blir det forsinkelser kan det fort bli ekstra pes.

Så jeg betaler det det koster og andre fikser ;)

Skrevet

Vi dro som en familie på 4 for noen år siden og betalte 7000 for ei uke, inkl fly, hotell og transport fra flyplassen. dette var i begynnelsen av mai.

Skrevet

Jeg synes 20.000,- for 5 personer er billig. Det er ikke mer enn 4.000,- for hver. Det er klart det blir mye dyrere med ferier når man er en fammilie enn om man reiser alene. Jeg tror nok bare du må innse at en sydenferie koster såpass mye, så må dere heller vurdere om det er verdt det.

Skrevet

20.000 kr for fire personer er ikke dyrt. Tror du må forstå litt mer av kostnader :)

Skrevet

Det er ikke dyrt. Det er jo 4000 pr. pers. For 1 uke på hotell m/fly!

Ja det er dyrt og reise med hele familien.

Du kan få billigere turer om dere tar å bestiller nærmere. Men såå mye billigere blir det nok ikke.

Vi er 2 voksen og 1 barn som reiser til syden i sommer. Et 4 stjernes hotell. 14 500 kr. Å det syns jeg var forholdsvis billig.

Skrevet

Jeg synes ikke dette var avskrekkende...

Vi er en familie på 4.. og vi har vært en uke på gran canaria til 21 000

vi har vært to år på Kypros, en uke med all inclusive... og betalt 26 000 kr...

og skla i sommer ( juli )2 uker til Bulgaria og betale 36 000 kr med all inclusive.. Synes det er veldig ok med all inclusive når man reiser med barn, for da er allerede all brus, vann, is , slush ol betalt.. Pluss at det ofte er buffet til middag og da får barna akkurat det de har lyst på, uten at det blir grining og "jeg liker ikke det.."....

Så synes ikke det var så dyrt jeg...

Skrevet

4000 kr per pers i en uke for transtport til og fra stedet og en plass og bo.. Veeel - ikke akkurat kjempedyrt spør du meg!

Skrevet

Det var mye ja.. Men er nok desverre det det koster

Men det vi fant ut var at prisforskjellen på 1 uke og 2 uker ikke var stor. Reiste til gran canaria i fjor, 2 voksne og et barn under 1 år. =1400

Så om vi hadde hatt 2 barn vi måtte betale for hadde det jo blitt fort 20 000.

Betalte 16000 for en uke til lanzarote i april i år. Da var barnet 3 år.

Skrevet

Den første turen til gran canaria var 2 uker.

anonym 10:48

Skrevet

Hvorfor skal dere, som klager på at det er så dyrt da, planlegge så mye? Er det ikke å bare vente til neste år. Pakke kofferten, og bestille en tur ifra restplass.no ? Der får du turer, som er inkludert hotell og fly, til en veldig rimelig penge!

Skrevet

Det er dyrt hvis en tenker på hvor mye billigere en kan få det - og det med spesifisert hotell! Vil tippe at du kan få det til ca halve prisen. 4000 pr stk er mye når det er 2 voksne + barn.

Skrevet

Synes ikke det er så dyrt jeg med 20.000 for en familie i en uke. Har dere ikke råd får dere spare og dra senere. I fjor ble det Norgesferie hos min familie og hos svigers fordi vi ikke hadde penger til utenlandstur. I år har vi spart opp så da har vi råd. Vi betaler 25.000 for to voksne og to barn midt i fellesferien.

Skrevet

Man planlegger vel ferien etter som man har råd? Og man sparer vel penger til ferie gjennom hele året?

Når man reiser 5 stykker og er avhengig av å bestille på forhånd så blir det dyrere enn de rimeligste alternativene (som er å vente å bestille restplass eller å booke hele reisen selv, fly, hotell, transport osv). Så man velger jo helt selv hvor billig/dyrt det blir. Vi (2 voksne og ett barn) ville bestille reise til høsten, men 16 -20 000kr var litt for dyrt for oss så vi velger å feriere på andre måter enn å bestille tur til utlandet så langt i forveien..

Skrevet

Når man har tre barn er det veldig dyrt å reise på ferie.. prisene gjør et stort hopp for i de fleste tilfeller betaler dere voksenpris for det ene barnet såfremt det ikke er noen spesialtilbud hos charterleverandørene. Alle operatørene har dette på noen utvalgte hotell. Reiser du i høysesong er det tilbud vs etterspørsel og det er skyhøye priser. til sammenligning betaler vi 55000 for 2 uker i sommer, jeg har også 3 barn.

Det du kan gjøre er å sjekke ryanair, norwegian etc samt nettsider som sunhotels.net for å se om du kan lage din egen pakke. Det blir ofte billigere og også mer fleksibelt. Vær imidlertid klar over at du da ikke er dekket av pakkereiseloven dersom det skulle skje noe (ref askesky i fjor), da stiller du mye sterkere med en charterreise. Mange foretrekker også det når de har med barn dersom man skulle ha behov for legehjelp etc. Det er liksom litt tryggere.

Restplasser får du neppe i høysesong, men du kan få veldig rimelige turer i januar, mai/juni og august.

Lykke til!

Hilsen reisebyråansatt

ps ofte kan det lønne seg å ta kontakt med et reisebyrå som kan pakketere for deg og kjenner de beste løsningene ...

Skrevet

Takk for mange svar :))) Når man deler regnestykket opp til 4' per pers blir det ikke dyrt nei, men med tanke på at det ene barnet er 0 år så blir det litt mer på oss andre.

Som jeg skrev i starten planlegger vi å reise i februar/mars, utenom vinterferien og utenom sesongen - trodde uansett prisene var lavere da.

Men takk, "reisebyråansatt" for produktive tips - vi skal aboslutt ta oss en tur på et reisebyrå og få litt konkrete råd og tips der. Syden blir det uansett, vi har da penger, men man vil samtidig spare litt på selve turen, da det er mange "hull" å putte penga i ellers i hverdagen også!

Er det noen som kan anbefale reisemål, med barn seff, i mars-mai, hvor det er badetemperatur og godt og varmt?

HI

Skrevet

Kanariøyene, Marokko, Egypt (veldig barnevennlig og rimelig i forhold til standarden du får). I mai starter sommerprogrammet i middelhavet, men litt ustabilt i begynnelsen av mai, mens i slutten av mai kan du vel velge mellom alt, jo lenger østover jo bedre. Syns nesten alle steder passer bra med barn, bortsett fra kanskje parga, santorini og øyene rundt hvor du må ta ferge for å komme dit. Sjekk hvor flyseskapene har direkteruter også og se om det er noen hyggelige steder i nærheten. Greit å spare penger hvis man kan!

Skrevet

Anbefaler deg å søke litt her : www.solfaktor.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...