Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 Minsten her har brukt nutramigen pga melkeproteinintoleranse et par måneders tid, han drikker godt og er fornøyd. Mannen hadde han med til ernæringsfysiolog denne uken, og hun anbefalte at han begynte på neocate. vi fikk med noen prøver, og den går også ned på høykant. Men, resept fikk mannen ikke med. Dere som har byttet fra nutramigen til neocate, har dere merket forskjell på barna? Hva var grunnen til at dere byttet?
Badegakke Skrevet 12. mai 2011 #2 Skrevet 12. mai 2011 Min gutt fikk Neocate. Han tålte ikke Nutramigen (kastet opp av den), så vi var veldig fornøyd med Neocate. Hvis dere er fornøyde med Nutramigen, så skjønner jeg ikke helt hvorfor dere skulle bytte? Men jeg er ikke ernæringsfysiolog da. Hehe. Kan det ha hatt noe med at Nutramigen er basert på spaltede melkeproteiner, mens Neocate er basert på aminosyrer? (Eller noe slikt?)
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 12. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2011 Hun mente den var bedre for han næringsmessig (vet ikke om det har noe med å gjøre at han er en lang, slank gutt), men jeg har også forstått det slik at den helst ikke gis på blå resept om det ikke er helt nødvendig. Han er blitt en helt annen gutt etter at vi begynte med nutramigen, men han er fortsatt ganske urolig. Har en del urolige kvelder, og netter hvor han våkner mange ganger, så det skader nok ikke å prøve.
Badegakke Skrevet 12. mai 2011 #4 Skrevet 12. mai 2011 Okay, men har hun nok peiling på det. Neocate er råådyr, 1400 kr boksen fikk vi beskjed om, så er nok derfor de helst ikke vil gi den på blå resept. Var ikke noe problem her da. Håper dere finner ut av det! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå