EllaMaria Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 Min lille gutt på seks og en halv mnd våkner mellom fire og fem om morgenen, og vil ikke sove mer. Vi legger ham kl syv. Han hadde en periode for litt siden da han sov til mellom seks og syv, så jeg vet at han KAN, men nå blir det tidligere og tidligere for hver dag, og jeg er litt desp. Tiden etter at han har lagt seg på kvelden er ganske hellig for oss (han er en svært så aktiv liten krabat, så kl syv er vi slitne!), så vi vil ikke legge ham senere. Noen som har noen erfaringer å dele med oss?
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 12. mai 2011 #2 Skrevet 12. mai 2011 Vi hadde samme problemet med vår sønn på 7,5 mnd for noen uker siden.. han bestemte seg for at kl 6 var det på tide å stå opp (uff kl 4-5 må være helt forferdelig!). Vi bestemte oss bare for at nei, kl 6 er for tidlig, vi nekter å stå opp før tidligst kl 7! Å sånn blei det Vi lot han bare ligge i senga si, blei litt klaging de to første dagene, men han sovnet alltid igjen til slutt, etter 20-25 minutter. Nå, 3-4 uker seinere, våkner han som regel fortsatt kl 6, men da er det bare inn med sutten, så sovner han igjen med engang, og sover til kl 8 Helt nydelig! Han legger seg forresten også kl 19, og kvelden for oss er også hellig, så å legge han seinere var ikke aktuelt her heller ..
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 12. mai 2011 #3 Skrevet 12. mai 2011 Det jeg egentlig skulle frem til, var at det virket som han fortså ganske fort at det var ikke noe vits i å prøve å skulle opp så tidlig. Det tok som sagt bare to dager. Etter de to dagene var det akkurat som han skjønte at når vi kom inn med sutten da han våknet kl 6, så er det bare å sove igjen, for han han fikk ikke komme opp uansett
Mamma`n til <3<3<3 Skrevet 12. mai 2011 #4 Skrevet 12. mai 2011 Snupp her er også sånn! Vi har prøved lite søvn på dagen, mye søbn på dagen, legges kl 18-18.30 eller tyne henne til 19.0. Våkner kl 5 uansett!! En gang i skuddåret sovner hu igjen hvis hun får melk. ....hjelpes asså.... Vår er 9 mnd, så burde jo klare sove i 12 timer i strekk i følge hva jeg har hørt...... Jeg syns tipsene her inne ikke fungerer og har vel gitt opp;( Har en drøm om at vi plutselig våkner kl 7 en morgen, men er nok en fjern drøm det.....
lillespire08+10 Skrevet 12. mai 2011 #5 Skrevet 12. mai 2011 Hehe, dette innlegget kunne vært skrevet av meg ser jeg ;-) Lest en plass at mange opplever at de våkner tidligere i en periode rundt 6 mnd alder. Altså 5 tida. Vi er inne i en periode selv med at snuppa på 6 mnd våkner halv 5-5. Grusomt!! Noen ganger sovner hun igjen, men som oftest ikke :/ Har prøvd flere triks, som å gå inn med en gang hun våkner og gi smokk, eller la henne "slite" seg litt ut. Dvs hun begynner med skravling, som går over i sutring, kan vare opptil en time. Deretter ta henne inn i senga vår, amme, håpe på at hun sover litt til. Funker en sjelden gang, hehe. Her legges hun kl19 også, og ingen forskjell om hun sover mye eller lite på dagtid, mye eller lite mat osv.. Våkner før kl5 uansett! :/ Tror det kan være litt pga at det er så lyst ute også jeg. Har kjøpt lystett rullegardin nå, skal teste ut det :-) Tidligere sov hun til halv sju, syns det var tdilig da, men det er jo luksus! Krysser fingrene for at de sover litt lengre snart! Ps. Noen har 5-er barn i lang tid forresten... En jeg kjenner som er 3,5 år er fortsatt oppe kl.5 :/ Huff.
snartskalviog Skrevet 12. mai 2011 #6 Skrevet 12. mai 2011 Vi hadde samme problemet,men så tok vi og skiftet på ny bleie i sengen når han våknet klokka 5 og det har hjulpet,sovner på igjen til kl 7
EllaMaria Skrevet 12. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 12. mai 2011 Takk for tips, håper det kan funke her også...
EllaMaria Skrevet 14. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 14. mai 2011 I går lot vi ham ligge og prate for seg selv da han våknet kvart over fire (!) - han lå sånn i en time (begynte nesten å gråte et par ganger, men ga seg igjen før jeg hadde rukket å reise meg fra sengen) så sovnet han igjen og sov til syv. I dag sov han til kl seks uten å våkne før, og lå og pludret til halv syv da vi gikk inn til ham. Så det hjalp gitt! Jeg kan leve med kl seks, men kvart over fire er jo fortsatt natt..! Lykke til alle sammen, og takk for råd :-)
Træægtrønder`n :) Skrevet 14. mai 2011 #9 Skrevet 14. mai 2011 For oss har det funket å flytte dagduppene litt tidligere på dagen. Våknet 5 før, men nå er det (bank i bordet) kl 0630-7. Våknet kl 5 i natt, men sovnet etter litt mat. Før var hun ferdig med siste dupp kl 17-1715, mens nå er det helst kl 16. I tillegg er vi oppe i full grøtporsjon på kvelden så kan være det og.. Kan være bare tilfeldig også, men må si jeg håper det varer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå