Trultesmamma Skrevet 11. mai 2011 #1 Skrevet 11. mai 2011 Gir dere dåpsgave til barna deres? Eller tenker dere at selskapet og alt det andre tinga dere har kjøpt inn er nok? Har dere eventuelt forslag til hva som kjøpes til egne barn?
Gjest Skrevet 11. mai 2011 #3 Skrevet 11. mai 2011 Tror både å gi og ikke gi gave til egne barn er vanlig. Selv tenkte vi at det er naturlig å gi noe, ettersom man også gir gave ved bursdagsselskap osv. Vi satte inn 1000 kr på konto, også kjøpte vi noe etter navnefesten som vi så at hun trengte (smykkeskrin til smykkene hun fikk). Men forsåvidt ingen på navnefesten som så at hun fikk noe av oss da siden det var penger og gave etterpå, så gaven fra foreldre er kanksje ofte ikke så synlig (er liksom ikke noe man pakker opp og legger på gavebordet med kort til "seg selv" på en måte... hehe
NiT&miniputt Skrevet 11. mai 2011 #4 Skrevet 11. mai 2011 Vi kjøpte et kjempefint pledd med navnet til miniputt på. La det på gavebordet med kort på selv om han ikke har så stor glede av det enda. Gjestene syns det var stor stas å se på alt han hadde fått, inkludert det fra oss. Litt annet med penger, det er det jo ikke glede for andre å se.
www.karibienshule.blogg.no Skrevet 11. mai 2011 #5 Skrevet 11. mai 2011 vi kjøpte et fint kors til henne, sa da fra til besteforeldrene at vi hadde lyst at hun skulle få "det obligatoriske" korset av oss Ellers kan det være en fin gave om dere lager en minnebok fra dåpen + festen kanskje?
høstjenta ~ lille vesla mi Skrevet 12. mai 2011 #6 Skrevet 12. mai 2011 Vi lagde et fint kort til vesla, der vi skrev at vi skulle spare 200 i mnd til henne frem til hun fyller 18:)
Træægtrønder`n :) Skrevet 12. mai 2011 #7 Skrevet 12. mai 2011 Vi kjøpte et lite smykke til jenta vår. Er egentlig ikke vanlig der jeg kommer fra å gjøre det, men da jeg var og handlet til dåpen fikk jeg så lyst te å ha en liten gave fra oss også. Hadde lyst til å kjøpe noe fint som var fra oss og som hun kunne ha til senere
Dottie80 Skrevet 12. mai 2011 #8 Skrevet 12. mai 2011 Vi satte også inn 1000 kr på konto til mini. Vi har i tillegg lagt inn trekk på 100 kr hver (200 i mnd) frem til han er 18 år. Vi skal i tillegg spare barnetrygden f.o.m vi er tilbake i jobb igjen og frem til han er 18 år. (Dette er jo ikke dåpsgave, da). Tanken er at poden skal ha litt egenkapital til å komme seg inn på boligmarkedet når han skal studere/flytte ut:)
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 12. mai 2011 #9 Skrevet 12. mai 2011 Vi bestilte et kjempe fint, personlig pledd, fra pledd.net Kan velge mellom blå og rosa, får navnet til ungen på, når den er født, klokkeslett, vekt og høyde, pluss en personlig hilsen . Teppet er kjempe mykt og deilig , lillegutt elsker det se eksempel her : http://pledd.net.24nb.serversenter.net/index.php?nr=90&case=4&id=153&idkategori=7&startrow=
<3 duracellkanin <3 Skrevet 12. mai 2011 #10 Skrevet 12. mai 2011 dette lurte jeg også på men mamma sa jeg ikke trengte det.. så kvelden før dåpen fikk jeg plutselig en ide om å skrive et dikt til ham så det gjorde jeg det ble veldig bra (jeg jobber riktlignok som låtskriver da ) jeg finskrev det på et litt tykt papir, så klipte jeg rundt kantene og rullet det sammen med silkebånd rundt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå