Gå til innhold

Noen som har prøvd clomifen istedefor pergo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så utrolig vanskelig for apotekene å få inn pergo så jeg fikk clomifen på mitt apotek nå sist jeg var der. Skal begynne på de så fort jeg får tr.

Er det noen som har erfaring med det merket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Happy !

Jeg og fikk Clomifen, forsto at det var akkurat det samme. Tok 2 enkle kurer uten res. Var da på apoteket for å hente mer, men da hadde de kun PergoTime inne. Tok en dobbelkur med Pergo og jaggu satt den :) er 4+2 nå :)

Det er vel samme virkestoffet så det skal jo fungere likt, + at jeg tok dobbelkur da jeg fikk Pergo.

Hadde lite bivirkninger med Clomifen, kun litt moodswings og kraftig eggløsningssmerter, men eller ikke noe.

Skrevet

Det skal nok være det samme ja.. Jeg tok en dobbel kur for et par mnd siden, men fikk tak i pergotime i april, så har nå tatt en dobbel kur der.. Venter spent på om det ble resultater! Fikk aldri påvist eggløsning med billigstrimler, men nå på syklusdag 30, har ikke tr vist seg... men tester ikke positivt heller... så krysser fingrene og hååååper at jeg har hatt EL i løpet av den siste tiden!

Lykke til med kuren din! :)

Skrevet

Takk for svar:)

Er utrolig spent på om jeg endelig får el. Har prøvd siden juli 2010, men har bare hatt en el siden da. Fikk den helt av meg selv, men det var i oktober.

Får heller ikke tr av meg selv så må først gå på provera for å få tr før jeg kan begynne på pergo/clomifen.

Har prøvd en runde med pergo hvor jeg startet rett på dobbel kur, men det førte ikke til el. Så imorgen tar jeg siste tablett med provera og håper tr kommer veldig snart slik at jeg da kan begynne på trippel clomifen på dag 4.

Gratulerer så mye med graviditeten. Ble litt skeptisk da du skrev at du ikke ble gravid på clomifen, men pergo. Men så kan det jo være tilfeldigheter også.

Skrevet

Jeg ble gravid på dette!! Er nå 26 uker på vei.. Og jeg hadde verken mens el el av meg selv!!

Skrevet

Åååå, nå ble jeg kjempeglad. Så godt å lese om andre i akkurat samme situasjon som meg og at det har klaffet for dem. Gratulerer så mye:)

Ble veldig deppet da jeg ikke fikk el på dobbel pergo og mistet litt håpet om å få el på trippel.

Takk for at du ga meg håp:)

Skrevet

Hei.

Jeg lurte bare på om du har vært til lege i det siste å fått målt "egget". For min del produserer jeg som regel egg, men det er ikke alltid det slipper. Som jeg har skrevet til deg en gang før, så gikk jeg til gyn for å sjekke størrelsen på egget, for så å få en el-sprøyte. Har fungert to ganger for meg.

Skrevet

Jeg fikk mensen regelmessig allerede etter første kur, men har ikke hatt pausemåneder i mellom, har kjørt på hver måned :)

Har brukt billige EL strimler og testet ALDRI positivt, men fikk jo mensen så klarte å regne ut EL etter et par mnd så da satt den :)

Lykke til alle pergojenter!! Jeg håper det sitter på neste :)

Skrevet

Jeg har ikke fått beskjed om å komme å måle egget. Har lest om flere som gjør det, men det tilbudet har ikke jeg fått. Kanskje de gjør det hvis jeg blir sendt videre til fertilitetsklinikken? Når har jeg bare fått beskjed om å ta blodprøve på dag 23 hvor de da måler progesteron for å se om jeg har hatt el. Gyn sa at han så bare tomme eggsekker hos meg, ingen egg inni. og da var det 5mnd siden sist el og tr.

Jeg har heller ingen pausemnd mellom kurene. Hadde dobbel forrige og går rett over på trippel nå. Idag tok jeg siste tablett med provera og sist fikk jeg tr 3dager etter det så krysser fingrene for at det skjer igjen denne gangen (eller at jeg får det før)

Litt usikker på om jeg skal teste etter el eller om jeg skal vente på svar fra blodprøvene, men tviler på at jeg klarer å holde meg unna testing. Hvis jeg får samme el-smerter som sist så kjenner jeg det veldig godt uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...