Venja Skrevet 11. mai 2011 #1 Skrevet 11. mai 2011 Er dere sykemeldte? Med førstemann sov jeg godt hele tiden, men nummer 2 meldte søvnproblemene seg de siste par månedene. Var 40% sykemeldt de siste 5 ukene. Denne gangen har jeg slitt med søvnen fra dag 1. Sover mellom 4-6 timer i døgnet og er våken mange ganger. Sliten? JA!!! Føler at jeg sover godt i 2-3 timer og slumrer resten... Jobber 100% og har to små på 4 år og 2 år.
Lene~mor til tre Skrevet 11. mai 2011 #2 Skrevet 11. mai 2011 Ja jeg er sykmeldt, men egentlig ikke på grunn av det men pga bekkenløsning og lavt blodtrykk... jeg har også hatt søvnproblemer den siste mnd, enkelte netter får jeg ikke sove i det hele tatt mend andre netter sover jeg bare 4-5 timer å da er jeg oppe to ganger iløpet av nattan for å fly på do også... blir ganske sliten av det ja, å det merkelige er at jeg får ikke sove på dagtid heller selv om jeg ikke har sovet om natten... Jeg er "heldig" å har store barn så de klarer seg mye selv, de er 8 1/2 og 10 1/2 år
Tasselur Skrevet 11. mai 2011 #3 Skrevet 11. mai 2011 Ja, jeg sliter veldig med søvn. Som deg merket jeg ikke så mye til det med nr 1, slet et par mnd med nr 2, men ikke mer enn at det fungerte greit å jobbe (mye). Men denne gangen kom det vel omtrent samtidig med positiv test. Prøvde iherdig å ikke ta så mye hensyn til det, men det går jo bare en viss tid... Har vært 50% sykmeldt siden midten av januar, med en 2 ukers periode på 100% i februar/mars, og nok en 2 ukers med 100% nå. Termin i august. Skal sies at jobben min var langt over 100% i utgangspunktet, så det fungerte overhodet ikke uten skikkelig søvn om natta. Så nå håper jeg at 2 nye uker med 100% sm skal få meg i god nok form til å jobbe 50% etter det igjen. Vil jo så gjerne! Mannen tar forøvrig omtrent alt som har med ungene og huset å gjøre. Eneste jeg gjør er å hente i barnehagen og lage middag. De andre er 2 og 5. (Han leverer, sånn at jeg kan få sovet på morgenen. Sovner igjen sånn i 5-6-1/2 7 tida. Og da er det jo egentlig tid for å stå opp...) Ellers lever jeg på sofaen... Har vært en stor bøyg for meg å innse at jeg ikke kunne jobbe som normalt, det gikk jo så greit de to andre gangene. Flink pike syndromet er sterkt tilstede, men begynner nå å innfinne meg med situasjonen...
jobber med saken har klart det Skrevet 12. mai 2011 #4 Skrevet 12. mai 2011 Jepp:) Jeg sliter. Får ikke sove om nettene. Om dagen sover jeg noen timer her og noen timer der.. veldig slitsomt igrunn...
09+11+15 <3 Skrevet 12. mai 2011 #5 Skrevet 12. mai 2011 Jeg sliter og. Ligger lenge å titter i taket.
Venja Skrevet 12. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 12. mai 2011 Litt "godt" å se at det er flere som sover dårlig. Dagen starter kl 6 i ukedagene, enten jeg leverer eller henter i bhg. Merker det godt på jobb at jeg sover altfor lite. Er ukonsentrert og klarer ikke å holde fokus på det jeg holder på med. Vurderer sterkt å gå og be om en sykemelding, men "Flink pike" syndromet driver meg også... Hadde vært deilig å jobbet 50%... Helgene i vår har vært veldig travle. Føler vi springer hele tiden for å rekke alt. De neste 3-4 helgene er alt fulltegnet..... Heldigvis er formen veldig bra uten om at jeg aldri sover!
Blondie Skrevet 12. mai 2011 #7 Skrevet 12. mai 2011 hehe nå ble jeg skikkelig rolig når jeg leste det dere skrev over her :-) jeg har akkurat blitt 20% sykemeldt fordi det eneste jeg gjør er å jobbe og sove. er så utrolig trøtt hele tiden, men sover ikke godt nok om natten, tisser 3-4 ganger i løpet av natten og ligger og vrir meg. og det gjør jo at dagen ikke blir som d var før. jeg lider veldig av "flink pike" syndromet så for meg var det litt ille å komme til sjefen med sykemeldingen og si at jeg skulle ha fri en dag i uka. jeg jobber mest sammen m menn og jeg tror d er litt vanskelig for de å skjønne at jeg er i dårlig form. er vel kanskje også fordi jeg prøver å være meg selv unasett når jeg er på jobb, og bruker all energien min der og da er tom når jeg kommer hjem. men d ser de jo ikke hehe føler meg litt lettet nå! takk for at dere skriver om dette :-)
Venja Skrevet 12. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 12. mai 2011 Godt å kunne berolige noen! Husker godt at det ikke var noe særlig kjekt å komme med sykemeldingen på slutten i forrige svangerskap. Formen var jo egentlig veldig bra, var bare sliten og sov ikke. Tror egentlig ikke at de skjønte hvor sliten jeg egentlig var.... Har akkurat fortalt det på jobb nå, så hadde håper å holde ut en stund til.... men får se... Var vel ikke akkurat stormende jubel å spore, selv om de tok det pent... Kommentaren var vel "Gratulere, det blir travelt det"- Jobber også i et mannsdominerende miljø og får min tredje permisjon på under 5 år. Ikke kan de hente inn vikar for meg heller, tar for lang tid å lære opp så blir bare mer jobb på de andre. Og, blir jeg sykemeldt så får jeg bare de "kjedelige" og kortsiktige jobbene... typisk support ting, og det er ikke det jeg har mest lyst til å bruke tiden min på. Drømmer om en hel natt med søvn....å få sove minst 8 timer sammenhengdene hadde vært luksus!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå