januarbaby + novemberspire Skrevet 11. mai 2011 #1 Skrevet 11. mai 2011 Skal snart begynne så smått med grøt til vesla, og har lyst til å gi henne grøt som kan blandes med mm, siden jeg tenker at det er mest skånsomt for magen. (hun har slitt endel med magen). Ser at nestle maisgrøt er den eneste grøten som skal blandes med mm, men den inneholder ikke gluten. Er det helt fy? Tenker å gå over til grøt med gluten etterhvert som magen har vendt seg til fast føde. Noen erfaringer/ innspill?
Puppen og lillemor Skrevet 11. mai 2011 #2 Skrevet 11. mai 2011 jeg kan ikke skjønne at det skal være noe problem.. det finnes ingen fasit på hvordan introduksjon av fast føde skal foregå, og jeg tror vi alle må stole litt på magefølelsen - alle babyene er jo forskjellig!! Når det gjelder gluten tror jeg poenget er at det er bra å introdusere gluten sakte og forsiktig mens man fortsatt ammer, men det betyr jo ikke at det må være gluten i den første grøten man gir. Hirsegrøt fra Holle (helsekost) skal også blandes med melk, og den er veldig mild for mangen (inneholder heller ikke gluten).. Men hvis du uansett ammer før måltidet så vil jeg tro at du oppnår stort sett samme effekt som om du blander grøten med vann.. det blandes jo i magen uansett Når det gjelder å skåne magen litt så går det vel like mye på mengden.. start veldig rolig og øk mengden grøt gradvis
kinaputten Skrevet 11. mai 2011 #3 Skrevet 11. mai 2011 enig med puppen og lillemor og vi startet med holles hirsegrøt. Den skal visstnok være den mildeste for små mager og kan kjøpes på helsekosten, jeg kjøpte på sunnkost da jeg var i norge. Lykke til med introduksjonen
Lykkemin Skrevet 11. mai 2011 #4 Skrevet 11. mai 2011 min lille prins har slitt mye med magen, så vi gav han kun smaksprøver i to uker før vi i det hele tatt begynte med normal konsistens. Startet med nestle sin havre og ris, men den fikk han vondt i magen av så gikk over til nestle sin risgrøt og den fungerte kjempefint.. han får litt luft av den, så blir en del promping men det ser ikke ut til å plage han.. bruker nå nestle sin risgrøt med banan og det går strålende spiser nå kanskje 1,5 posjon tilsammen to ganger om dagen.. skal nå begynne med smaksprøver på grøt steg to.
Lykkemin Skrevet 11. mai 2011 #5 Skrevet 11. mai 2011 glemte si at han får mm enten før eller etter grøten.. kommer litt an på hvor sulten han er og hvor rask jeg er med å få laget grøten..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå