Gå til innhold

hva skal jeg velge...tfk eller oth? Lyst på en god trehjuling sportsvogn...

Anbefalte innlegg

Noen som har noen meninger?

Eller er den en annen vogn jeg burde prøve. Har hatt city cross og brio go. Har maclaren og philandteds, men vil prøve en trehjuling sportsvogn nå...

Ideer?

Eventuelt noen som vil bytte sin vogn mot en brio go?

Jada...litt vogndilla her:)

Fortsetter under...

Jeg ville også vurdert easywalker sky. Jeg har testet oth og ew sky, fornøyd med begge, men må nok si jeg synes sky'en er ett hakk bedre.

Fordeler Sky:

- MYE mer stabil

- Bedre sittestilling (har ekstra klips for å sette opp ryggen)

- mye mindre sammenlagt

- mye større bag og veldig god madrass

- veldig lett (nå husker jeg ikke hvor mye oth veier, er en stund siden jeg hadde den, men sky veier kun 10 kg)

Fordeler oth:

- Blir flatere sammenlagt (men lang)

- Bedre regulering på framhjulet (slipper å bli skitten)

:)

Hmm..godt spørsmål!! :) Jeg tror egentlig at det ikke er så stor forskjell, men for meg virker det som at sky på en måte blir litt lengre fordi kalesjen er litt høyere opp? Noen som har peiling? Er som sagt en stund siden jeg hadde oth :)

Hmmm...ny vogn å utforske...den ser jo fin ut den også. Hvordan er stabiliteten på de forskjellige vognen...også bor jeg landlig, så trenger en som er god i litt ulendt terreng. Hvor mye koster en sky ny?

Og tusen takk for tilbakemeldinger!

Jeg synes stabiliteten er MYE bedre på sky enn oth, dette kjenner du om du prøver å vippe begge vognene bakover. Det skal mye mindre til for å vippe en oth enn en sky, synes jeg :) Om du bor landlig ville jeg nok heller valgt en sky/mb istedefor en tfk iallefall. Tfk har lite framhjul og egner seg mer for bygåing, mens de andre to har stort fremhjul og derfor kommer lettere frem i terreng :) Jeg betalte 5699,- for min (+ 2000 for bagen), men ser at de OFTE er på tilbud så du kan sikkert gjøre et kupp :)))

Annonse

Godt mulig EW er bedre enn TFK, men jeg har klart meg de fleste steder med TFK. Også på skogtur, på grus og i skikkelig snøslaps. Fremhjulet er ikke så lite;) Men når det gjelder lengde på ryggen, så kan jeg iallfall informere om at pga utformingen på kalesjen, så vil TFK virke lengre enn MB. Barnet vil stange i kalesjen på MB tidligere. Det så jeg da jeg prøvde en veninnes MB med min da nesten 3 år gamle datter for en tid tilbake.

hmmm...jeg kjenner jeg blir fristet til å få meg en EW altså...er det stor forskjell på de forskjellige årsmodellene. Jeg kan fint kjøpe en brukt, men fins det en forskjell på vognene fra år til år? Er det f.eks en årsmodell jeg bør unngå, eller ikke bør kjøpe modeller før f.eks 2007?

Jeg har easywalker men ikke sky, har qtro. Er jo det samme bare at den har 4 hjul. Jeg elsker den. Lett, lang rygg (viktig siden jeg har lange barn), har hundre andre ting som er bra men orker ikke å ramse opp alle. Hadde jeg vært deg hadde jeg gitt EW en sjans :)

Har hatt nærmere 30 vogner, ingen er bedre enn Mountain buggy på alt av føre også dyyyp snø. Bybruk: Perfekt. Lav men lang sammenlagt. Negativt: Ikke vendbar sittedel, anbefaler den derfor ikke til barn under 1-1,5 år. Bagen er ikke kort, men den er lite dyp og lite lun. Positivt: Fantastisk trillekomfort.

Om ryggen er kort? Har en normalt stor gutt på snart 4 år som vi har prøvd i vogna, han stanger ikke i kalesjen, EW f.eks har ikke lenger rygg (EW sky er en "kopi" av Mountain buggy som er litt mindre forseggjort synes jeg, og har en upraktisk regulering av styret).

Så til årsmodell... Jeg har hatt 2007 modell, 2008 (01) modell, 2009 modell og 2010 modell (den nye forbedrede med ny kalesje med knapper osv. smalere aksling mv).

Jeg vil IKKE anbefale 2010-2011 modell, kalesjen er det eneste som er bra, ellers er de nye selereguleringen helt håpløs vanskelig (når man skal feste i vognpose etc). Stoffkvaliteten på 10-11`er mye dårligere enn den var på 09 og eldre modeller (falmer lett), dekkene er bredere og de gir ikke like god trillekomfort som de tidligere MB er kjent for. Det at bredden mellom hjulene har blitt smalere har ført til at vogna er mindre stabil enn de eldre modellene, den tipper lettere bakover. Helhetlig synes jeg nye MB har dårlig kvalitet. Kanskje ikke så rart siden den nå produseres i Kina, i motsetning til før hvor den ble produsert hos den opprinnelige Mountain buggyfabrikken i New Zealand.

Så jeg solgte 2010-modellen og kjøpte istedet ny Mountain buggy 2009-modell (hos Biteringen.no). Det er den modellen jeg har vært mest fornøyd med, ei fantastisk vogn som jeg har tenkt å spare.

Synes ikke TFK er særlig god å trille, i tillegg er kalesjen enorm! Synes man mister kontakten med barnet pga. den kalesjen, handlekurven er lite tilgjengelig. Men romslig er den, det skal den ha.

Hvor lang er 4 åringen din, da? Ser på biteringen at liggelengden på 2009 modellen mb er 92 cm. På tfk er den jo 104. Ganske stor forskjell...Ser fristende ut med mb, men er litt bekymret med dette med lengden...

Jeg har TFK og er strålende fornøyd med den! Vurderte også EW og OTH/MB, men endte opp med TFK pga håndbrems og regulerbart fotbrett. Har nå også kjøpt søskenvogna til TFK siden jeg er så fornøyd.

Jeg synes den er god å trille på alle slags veier/føre inkl skikkelig snøføre. Men jeg kan ikke sammenligne trillekomforten i forhold til de andre vognene siden jeg ikke har prøvd dem annet enn i butikken.

Jeg hadde også skikkelig vogndilla inntyil jeg kjøpte TFK'en men nå er jeg tilfreds!

Og etter MYE om og men har jeg endelig bestemt meg. Det blir en splitter ny easywalker sky, bestilt i tyskland. Den må jeg betale 360 euro for pluss 25 euro i frakt. De sender den som gave, så da satser jeg på at jeg blir fornøyd...hvis ikke ligger den nok snart på Finn.no:) Takk for råd folkens...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...