Andie82*tobarnsmor* Skrevet 11. mai 2011 #1 Skrevet 11. mai 2011 Eksen til samboeren min er på besøk hos svigemor nå. Er det "lov" til og reagere på det, eller er det bare meg som er litt overfølsom? vi har vært sammen i 11 år, og har snart to barn, så jeg er ikke bekymret sånn sett (selv om hun ved flere anledninger har prøvd og få han tilbake), jeg bare synes det er litt snodig og ha et forhold til ekssvigermor etter 12 år......
Zana123 Skrevet 11. mai 2011 #2 Skrevet 11. mai 2011 Min eks har fortsatt kontakt med faren min. Og det er også 12 år siden det ble slutt mellom oss. Han hadde ingen far selv, og hadde ikke noe godt forhold til sin stefar, så da han og pappa fant tonen tror jeg han fant en farsfigur som han trengte og har lengtet etter. Jeg syntes det var litt rart i begynnelsen, og vet mannen min syntes det var litt rart når han fikk høre det. Men jeg tenkter ikke så mye over det, er vel egentlig bare glad eksen min har en fornuftig rollemodell, i alle fall nå som han selv skal bli pappa i disse dager. Faren min pleier ikke prate om eksen min så lenge mannen min er i nærheten for å ungå at han føler seg utilpass. Skjønner jo du reagerer, for det hadde jeg også gjort, men er jo ikke sikkert det er så farlig...
♥ Smurfen ♥ Skrevet 12. mai 2011 #3 Skrevet 12. mai 2011 Jeg tror nok jeg hadde tatt det opp, syns også det er litt anderledes med menn og damer.. Menn blir gjerne venner og prater om biler, praktiske ting osv... Jeg syns ikke du er overfølsom i det heletatt.. her i huset hadde det blitt spetakkel av det hehe
Lemonia Skrevet 12. mai 2011 #4 Skrevet 12. mai 2011 Det kommer jo an på en del. Jeg har vært sammen med mannen min i 12 år. Nå har vi to barn da, men selv om vi ikke hadde hatt det ville det føles veldig rart å skulle kutte ut hele svigerfamilien min sånn plutselig etter mange år sammen. Jeg ville nok fortsatt ønsket å ha kontakt med dem, og en evt ny kjæreste ville bare måtte finne seg i det. Du har i grunnen ikke så mye du skulle sagt her. Svigermoren din kan selvsagt bestemme selv hvem hun ønsker å ha kontakt med.
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 12. mai 2011 #5 Skrevet 12. mai 2011 Jeg skjønner at du føler det er rart, og at du ikke liker det helt. Sånn hadde jeg antakelig også følt det. Men når det er sagt er det dine følelser, og noe du må gjøre noe med for å takle. For du kan ikke forvente at du skal bestemme om de skal ha kontakt eller ikke. Så du får prøve å finne ut hvorfor du ikke liker det, eller føler det som en trussel og jobbe ut i fra det. Det er jo virkelig veldig lenge siden, hvis du er født i 82 (ut fra nicket ditt), så var jo dette omtrent i tenårene de var sammen? Men altså, skjønner at du føler det sånn, men du vil ikke få det bedre før du går til roten av det, som er inni deg selv. Stol og tro på at det du og mannen din har sammen er trygt, sterkt og stabilt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå