Gå til innhold

6 mnd på vei og kanskje ny jobb - hva skal jeg si?

Tobarnsmamma!!!

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 26 uker på vei. I mange måneder, helt siden januar, faktisk, har jeg vært i dialog med en arbeidsgiver om et mulig engasjement. Dette er verken hel eller fast jobb, men oppdragsbasert skrivearbeid som betales med honorar, går jeg ut fra.

Jeg vil gjerne ha denne jobben, og håpet inderlig det skulle bli en avklaring før jeg kom så veldig langt på vei. Men det har trukket ut fordi den som hadde stillingen ikke slutte før for et par uker siden. Regnet egentlig ikke med at jeg ville høre mer fra dem, men i dag fikk jeg mail om at det stod om meg og en annen, og at jeg snart skulle få svar. Vel. Jeg begynner å få stor mage og har ikke nevnt med et ord at jeg er gravid. Jeg har bare mailet med sjefen, men hvis han får se meg er det jo ingen tvil om hvor jeg står.

Det tok lang tid før jeg klarte å tro at dette svangerskapet skulle ende godt, men jeg ser jo nå at jeg sannsynligvis kommer i mål. Da jeg henvendte meg første gang var jeg vel 9-10 uker på vei og trodde ikke dette skulle gå i mål, men så har tida gått. Nå er jeg imidlertid 60% sykmeldt og regner med å være det fram til sommerferie og påfølgende permisjon.

Hva i all verden skal jeg si hvis jeg blir tilbudt jobben? Vil jo veldig gjerne ha den, men kjenner meg selvfølgelig litt feig som ikke har sagt et ord om dette. Men jobben kan jeg jo ha lenge og sannsynligvis kan jeg starte om noen måneder, da.

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...