Gå til innhold

Bruker dere noe på hodet til barna når det er varmt?

Anbefalte innlegg

Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Jeg vet ikke helt hva som er "reglen" for bruk av hodeplagg på de små. Skjønner jo at det selvsagt er altfor varmt med lue og lignende, men er det slik at barn på 1,5 år alltid bør ha noe på hodet i sol og vind?

Jeg har typen solhatt til min lille, men etter 2 minutter ute er denne tatt av. Bør jeg være skikkelig streng på at hun må ha noe på hodet i solen? Skal sies at hun har masse hår, men er jo ikke noe morsomt å bli solbrent. Ser at hun aldri har noe på hodet når vi henter henne i barnehagen.

Hva gjør/bruker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min bruker solhatt og synes som regel det er ok. Men han har nesten ikke hår enda, så han er helt nødt til det for ikke å bli solbrent i hodet. :-) Hadde det ikke vært for hans manglende hårmanke hadde jeg ikke brydd meg om solhatt tror jeg, da holder det vel med litt solkrem i ansiktet?

Skrevet

min bruker alltid caps

Skrevet

Jeg gjør litt begge deler.. Min hater å ha på solhatt og lue.. :P Men er solen ekstra sterk (sånn mellom 12-16, og skyfri himmel) har jeg på solhatt, også tar jeg den av innimellom om jeg ser at han er veldig varm. Min har hår, men er så redd for at han skal bli solbrent på den lille flekken der han har tyyynt, slitt hår.

Skrevet

Min gutt bruker caps. I begynnelsen tok han den mye av, men nå syns han det er helt greit, mulig det er fordi storebror også bruker det. Hadde han fortsatt å ta den av, så hadde jeg kjøpt solhatt med snorer så jeg kunne knytt den fast. Han har helt lyst hår og ville mest sannsynlig blitt solbrent uten noe på hodet.

Skrevet

Fram til nå har vi brukt ull/silkelue fra nøstebarn og han blir faktisk ikke så veldig varm. ser flere med solhatter i bomull som blir mer svette enn det han har blitt. Men jeg skjønner jo at det ikke kan fortsette når det blir enda varmere så jeg tenker å bli streng på bruk av solhatt (vi har prøvd mye, det er bare finlandshette han godtar uten protest.)

Jeg merker jo selv at jeg blir litt ør hvis jeg ikke har noe på hodet i sola og da tenker jeg at det må være ennå verre for de små som fremdeles har ganske stort hode i forhold til kroppen. I tillegg er det jo fint å ikke bli solbrent og å ha skygge i ansiktet.

Skrevet

Bruker en tynn tøy caps fra Name it, sånn at hun får sola i øynene. Hun har masse hår så jeg er ikke redd for at hun skal bli solbrent. Men som sagt at hun slipper å myse mot sola.

Skrevet

Jenta mi tar av solhatten etter et par minutter så her har vi som regel ingenting på hodet hennes.

Hadde nok vært mer påpasselig om jeg hadde bodd i et land hvor det var konstant sol (f.eks Spania) men her i england er det som regel overskyet og grått så ser ikke helt poenget med det.

Skrevet

Snuppa vår bruker solhatt eller kyse når det er sol, for å beskytte mot sol og vind. Har måttet ha en liten kamp, for hun skulle nappe den av, og kan til tider finne på å gjøre det nå også, men nå lar hun den som regel sitte på. Hun er forresten 1 år akkurat omtrent :) Synes det er greit å beskytte litt på "verste" tiden av døgnet i hvert fall :) Når sola har vært som verst har vi smurt hodet hennes, og håret (kliss...), med solkrem fordi hun kan finne på å slenge av seg hatten/kysa. Da blir det bad til kvelds ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...