Bolla med 2 små <3 Skrevet 11. mai 2011 #1 Skrevet 11. mai 2011 Var på UL i går og fikk vite at det er ei litta tulle <3 Har en gutt på 10 mnd fra før som heter Marinius Noen av de jeg har funnet er: Neah/Leah ( + et mellomnavn da det blir litt for kort ift Marinius) Lucie (sambo har falt for det men jeg er usikker) Celin Lilly Ive Mie Emmelin Isabelle Mirabelle ?? Syns Ive er et veldig søtt navn jeg gjerne vil bruke men må ha et mellomnavn evt som passer sammen :-/ Kom gjerne med forslag til andre navn oxo!
BeBe_83 - nr 2 i oktober Skrevet 11. mai 2011 #2 Skrevet 11. mai 2011 Liker Lilly og Mie. Kanskje Emmelin også, men må smake litt på det, er litt uvant. Har en Isabella selv, så Isabelle er også fint i mine ører, men begynt å bli litt for vanlig? Leah er også litt oppbrukt synes jeg.
førstenurk aug11 Skrevet 11. mai 2011 #3 Skrevet 11. mai 2011 Vi venter også en liten jente i august og hun skal hete Neah Trodde rett og slett ikke at noen andre tenkte på det, da det er ganske uvanlig Baret er halvt svenskt så der er det tradisjon med tre navn, så vi tenker Neah Noelle Mathilda ( en del bestemødre som skal inkluderes ) Men man benytter bare ett navn, så neah blir det!
Bolla med 2 små <3 Skrevet 11. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 11. mai 2011 Neah er kjempefint syns jeg, men må ha mellomnavn som passer til Syns det er fint med navn som ikke er så vanlige
*nr4isommer* Skrevet 11. mai 2011 #5 Skrevet 11. mai 2011 Ingen tvil, velg Mirabelle men ville stavet det Mirabell uten e på slutten, blir mer nordisk over det da:-) Marinius og Mirabell passer jo perfekt sammen og veldig få som heter det. Siden nr 1 ikke har dobbelt navn ville jeg heller funnet ett navn på jenten som slipper dobbeltnavn:-) så du hadde kommentert mitt innlegg også til hjelp med guttenavn, takk;-) Selv har jeg kaldt opp de to forste og begge har dobbeltnavn, så nr 3 har dobbelt navn og nå må vi finne dobbeltnavn nr 4...hehe, vanskelig. Hadde vi fått jente nå hadde det ikke vært noe vanskelig synes jeg.
Bolla med 2 små <3 Skrevet 11. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 11. mai 2011 jeg liker Mirabelle veldig godt jeg også, men av en eller annen grunn syns sambo det er noe "jalla" ved det navnet.. Ser ikke helt den selv hehe.. Ser hva du mener med enkelt navn når Marinius har det. Skal ikke være lett det her asså!
Bolla med 2 små <3 Skrevet 11. mai 2011 Forfatter #9 Skrevet 11. mai 2011 Jeg syns ikke det klaffa så bra egentlg :-/ men takk for innspill Flere?
Light of my life Skrevet 11. mai 2011 #11 Skrevet 11. mai 2011 Mange fine navn! Venter også en liten frøken og har selv Lucy (ikke ulikt Lucie) og Lily på listen. Stemmer i at Mirabelle passer supert til storebror, liker oxo Neah og Emmelin. Lykke til
zassy☆ Skrevet 12. mai 2011 #16 Skrevet 12. mai 2011 Av alle de du skrev synes jeg Lucie var penest Falt veldig for det jeg. Lykke til med navnevalg!
2 Mini oss Skrevet 12. mai 2011 #18 Skrevet 12. mai 2011 (Ive) Emmelin <3 Jeg syntest Emmelin var nydelig!
Bolla med 2 små <3 Skrevet 12. mai 2011 Forfatter #19 Skrevet 12. mai 2011 Akkurat nå står det mellom Mirabelle og Emmelin, prøver å overtale sambo til at Mirabelle ikke er et "jalla"navn da hehe
2 Mini oss Skrevet 12. mai 2011 #20 Skrevet 12. mai 2011 Hehe, du og jeg har tydeligvis veldig lik smak når det kommer til navn, Mirabelle er også et navn jeg har på lista mi Jeg syntest Eveline også er nydelig jeg da
Bolla med 2 små <3 Skrevet 12. mai 2011 Forfatter #21 Skrevet 12. mai 2011 Ja, det er også kjempe fint! Men ville stavet det Evelin, det stod faktisk på lista mi med nr 1 hehe! Skal ikke se bort i fra at jeg får lyst til å bruke det igjen om jeg får "smakt" litt på det hehe, så vi har nok ganske lik smak ja
Annabell 20.09.09 nr 2 nov11 Skrevet 26. mai 2011 #22 Skrevet 26. mai 2011 Hva med Annabell/Annabelle? Jenten min heter Annabell, er ikke mange som heter det... Men er det fineste navnet syns jeg da
Tre små troll :) Skrevet 26. mai 2011 #23 Skrevet 26. mai 2011 Personlig synes jeg ikke det er fint når navn blir for like heller. Synes navn skal passe sammen, og ikke være av helt forskjellige karakter, men synes ikke der er fint når de "ligner" på hverandre. Har noen i familien hvor mor og alle tre barn har navn på samme forbokstav, og som også klinger likt. Synes det er helt teit! Faktisk heter en Kristian og en Kristine... Er jo samme navn, bare gutte- og jentevarianten. Men det er nå min mening da Jeg synes Mirabelle er likt Marinius... og kanskje for likt. Ville da gått for et navn som er i samme gate som Marinius, men som ikke blir for likt. F.eks. Emmelin. Begge er omtrent like lange og like unike, de fungerer fint sammen, men er samtidig ikke for like. Enig med deg at en del av navnene (f.eks. Ive) blir for korte ift Marinius, men ville heller valgt et lengre jentenavn enn dobbeltnavn... Som tidligere nevnt. Mange bra forslag her som passer kjempe fint til Marinius
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå