Vår tur :) Skrevet 11. mai 2011 #1 Skrevet 11. mai 2011 Er det vår eller sommer? Det skifter jo nesten daglig her i Bergen. Så er det noen som vil dele med meg hva dere har barna om dagen? Jeg er en STOR tilhenger av ull, så min jente på 3 går nesten med ull året rundt. hun har nettopp sluttet med bleier så nå er alle bodyer lagt bort. Men hva skal jeg bruke i stede?? føler t-skjorte under genser blir for kaldt. Under kjoler er det jo greit for da går det jo med en langermet tynn genser, men de dagene hun går med bukse og genser lurer jeg fælt. Bruker dere strømpebukse?? Hun er liten og lett, så tenker at hun lett fryser (som sin far). Blir veldig glad for tips og innspill. Hvor går ferden etter småtroll 2-3 her på din baby?? noen som vet??
www.karibienshule.blogg.no Skrevet 11. mai 2011 #2 Skrevet 11. mai 2011 Jeg tenker at de som regel kan ha på ca like varme klær som oss voksne...ofte er barna i mye mer aktivitet enn oss, så de holder seg varme. Når det er sagt, så syns jeg ikke alltid det er like lett med påkledningen når jeg leverer i bhg, siden det er kaldere ved levering enn utover dagen. Jeg pleier å ta på singlet/t-skjorte underst, og så en passe tynn genser utenpå det. Hun har son regel på seg en tynn vind/vårjakke når vi går til barnehagen. Jeg henger igjen den tynne jakka i bhg, så tar de på henne den om det er litt for kjølig til bare å gå i genseren. Jeg bruker også ull, men ikke på sommeren. Ei skjorte/t-skjorte under genseren varmer faktisk endel når det er varmere i været, så jeg tenker at det er greit med t-skjorte + genser nå. De sier jo også fra om de fryser, og jeg tror at i de aller fleste tilfeller har barn på seg for MYE klær - heller enn for lite
lille sprelle Skrevet 11. mai 2011 #3 Skrevet 11. mai 2011 Devold har t-skjorter i ull! Men vi bruker ikke de når det er 20+ og ikke surt i været. Strømpebuksene har vi for tiden lagt bort, men kan nok komme frem en og annen morgnen. Jeg stoler på at barnehagen har vett til å ta den av når det blir for varmt. Jeg er forholdsvis streng på at hun skal ha noe på ørene, så det går i pannebånd (buff e.l.), men ikke når lufta er varm og det blåser lite.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #4 Skrevet 12. mai 2011 Ta på ungene omtrent det samme du ville tatt på deg selv hvis du skulle være utendørs. Min gutt på to år - i Oslo - har de siste dagene hatt body eller tynn bomullsgenser og en vanlig genser utenpå på morgenen. Utover dagen kan han være ute i bare body eller tynn bomullsgenser. Har også t-skjorte liggende i barnehagen som de tar på hvis det er riktig varmt, og det har det jo vært noen dager. har tatt på strømpebukse noen av de kjølige dagene, men ikke når det er ti pluss på morgenen. Og de dagene det er vind, har han selvsagt vindjakke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå