Leeenore+Lille i Magen Skrevet 11. mai 2011 #1 Skrevet 11. mai 2011 Vasker dere lammeskinnet før bruk? Kjøpte nytt på Barnas hus nå. Tenkte vaske det, men hører rykter det tar laaang tid før det tørker? eeeeller? (noen tips/erfaringer?) Ellers har jeg nå det meste klart til gulle kommer. Bare 5 dager igjen til termin. Kanskje pakke sykehusbag?
Jenny86 Skrevet 11. mai 2011 #2 Skrevet 11. mai 2011 hang mitt ut på verandaen (det stinker dritt før det tørker!) og da var det helt tørt på to dager
Phillippa Skrevet 11. mai 2011 #3 Skrevet 11. mai 2011 Sist vasket jeg ikke de nye jeg hadde kjøpt, det er vel ikke nødvendig? Men har tenkt å bruke de fra storesøster denne gangen, så de må nok vaskes. Hva vasker dere med?? Må vel ha spesialevaskemiddel, får en kjøpt det på babybutikkene der en kjøper lammeskinnet? Har helt glemt av det, er vel på tide å vaske så de er klar til babyen kommer:)
ViVenter*15/07/11-Nora* Skrevet 11. mai 2011 #4 Skrevet 11. mai 2011 Ekte lammeskinn er selvrensende, så det har jeg ikke tenkt å vaske først! Fikk vite på butikken at det var en spesialsåpe som kunne brukes når det måtte vaskes. Det var for at skinnet på baksiden skulle holde seg mykt og fint.
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 11. mai 2011 #5 Skrevet 11. mai 2011 men skal dere bruke lammeskinn nå på sommeren?
<harmoni> Skrevet 11. mai 2011 #6 Skrevet 11. mai 2011 jeg vasket mitt med milo på 30-40 grader. ble kjempe fint..
<harmoni> Skrevet 11. mai 2011 #7 Skrevet 11. mai 2011 bruker lammeskinn hele året.. det er med på å regulere varmen er det kaldt varmer det, er det varm virker det kjølende på ungene
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 11. mai 2011 #8 Skrevet 11. mai 2011 ok, har dere det i vogna da? Hvor er beste plassen å kjøpe det?
<harmoni> Skrevet 11. mai 2011 #9 Skrevet 11. mai 2011 jeg har et i senga og et i vogna.. jeg kjøpte på nøstebarn.. knall gode )
Sommergull Skrevet 11. mai 2011 #10 Skrevet 11. mai 2011 Hvilken str. på nøstebarn sine soveskinn passer best i vugge og vogn da? :-) er det det minste, 80cm?
<harmoni> Skrevet 12. mai 2011 #11 Skrevet 12. mai 2011 jeg har 80 i vogna og 90 i senga.. det minste de har er 80 ja... det i vogna er litt stort, men går bra.. og når han vokser ut av bagen passer det perfekt i sports delen )
Sommergull Skrevet 12. mai 2011 #12 Skrevet 12. mai 2011 trur nok jeg må bestille til lille snuppa en eller to skinn :-)
Vil Skrevet 12. mai 2011 #13 Skrevet 12. mai 2011 Etter at du vasker det blir det ikke like pent. Vi har måttet vaske vårt etter uhell, og det ble liksom ikke det samme. Men vil du gjøre det likevel tror jeg enten håndvask og/ eller tørsketrommel er lurt. Lykke til!
2små,rosa&blå Skrevet 12. mai 2011 #14 Skrevet 12. mai 2011 Jeg vasker lammeskinn i maskinen på ullvask med lanolinsåpe, viktig at man bruker lanolinsåpe, ellers kan det naturlige lanolinfettet forsvinne og skinnet vil miste sine selvrensende og hygeniske egenskaper. etterpå henger jeg det opp til tørk og når det er tørt så børster jeg det med en stor neglebørste. Da blir ikke hårene klumpete og skinnet blir fint og luftig igjen. (-:
Regina Phalange Skrevet 12. mai 2011 #15 Skrevet 12. mai 2011 Jeg slenger meg på mammamuffinen her ang lanolinsåpe. Dere som kjøper skinn på Nøstebarn, kjøp den såpen de har i samme slengen. Koster ikke mye, tror det var litt over 30 kr. Men istedenfor neglebørste er det litt lettere å "fluffe" opp skinnet igjen med en katte/hundebørste :-) Man kjøper da selvfølgelig en egen til dette formål, ikke bruk en du har brukt på katta!
*Prinsesse mai 2011* Skrevet 13. mai 2011 #16 Skrevet 13. mai 2011 Jeg fikk beskjed på barnashus om at jeg ikke trengte å vaske det før bruk, men kunne ligge det i en plastpose - og legge den igjen noen timer i frysen. Vet ikke hva som er best, men det tipset jeg fikk ihvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå