Gjest summerbee Skrevet 11. mai 2011 #1 Skrevet 11. mai 2011 Min sønn er straks 6 mnd og han drikker MME. Han vil ikke alltid ha MME, drikker kanskje 60-80 ml etter mye styr. Han slår bort flasken og gråter eller vrir seg for så å drikke litt igjen når jeg prøver. Vil jo ikke tvinge i han heller, men når jeg vet han bør være sulten og vil drikke litt innemellom er det vanskelig. Når han våkner rundt 04-05.30 drikker han lett 200 ml. Jeg vet ikke hvorfor han ikke er så glad i MME lenger. Han klør mye i tenner og vil helst leke og utforske hele tiden, tror ikke han har vondt noe sted Jeg har begynt å gi grøt på kvelden og tenker å begynne med det på morgningen også, Og kanskje gi han grønnsakspurè til lunsj. Har også begynt å gi litt vann ved siden av grøten for første gang i går, da drakk han 20 ml. Jeg er litt forvirret mtp indroduksjon av mat. Startet for over 1 mnd siden med grøt, han fikk først noen skjeer, men likte det godt og føler vi raskt var oppe i halv og hel porsjon. Leser om andre som bruker lang tid. Kan jeg ha gått for fort frem? Når jeg bytter grøttype, kan han spise halv/hel porsjon med en gang? Eller bare noen skjeer for hver nye smak enten det er grøt eller purè? Min baby blir veldig trøtt etter ca 2 timer og sover som regel da 1-1,5 time. Dermed blir det en del lurer iløpet av dagen. Legger seg i åtte tiden så sover ikke etter senest kl seks. Hvor lenge er deres babyer våkene om gangen og hvor lenge sover de om gangen? Skjønner det er forskjellig fra baby til baby, men ok å sammenligne litt.
My-77 Skrevet 11. mai 2011 #2 Skrevet 11. mai 2011 Har en baby på snart 7 mnd. Soving: I følge Karin Naphaug, som er spesialist på søvn, er det vanlig at babyer blir trøtte etter å ha vært våkne 1,5-2 timer. Jeg tror 2-3 lurer er helt normalt i løpet av en dag. Min baby blir også trøtt tidlig. Han sover fra ca 20-6/7. Så legger vi han 9.30 og da sover han ca. 2-2,5 timer, så sover han en gang til på ettermiddagen. Hvis han ikke sover så lenge på formiddagen, sover han tidligere på ettermiddagen og kan sove ca. 2 timer, ellers kanskje 1/2-1 time. Spising: vi har gitt babyen grøt fra ca. 5 mnd alder. Etter noen uker med grøt begynnte vi med middagsmat. Først litt pure, men det var ikke noe han var glad i. Så han får kokte grønnsaker og kjøtt/fisk i biter og spiser selv. Etter at han hadde spist middag i noen uker økte vi med ett grøtmåltid til og etter kanskje en-to uker etter det gikk vi over på et mellommåltid med frukt. Nå skal vi i tillegg gi brød i biter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå