Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får inntrykk av at det nesten ikke er sykemeldte her på 2. trimester! Jeg er 17 uker på vei, og er sykemeldt 40% pga søvnproblemer og kvalme. Har ett barn på tre år fra før.

Hva er du sykemeldt for? Hvor mange prosent? Hvilken svangerskapsuke er du i?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uke 27, sykemeldt 50 % fra uke 24, jobbet 100% inntil uke 24. Jeg har tunge bein, er stiv i hofter og bekken etter en hel dag på jobben, hold i siden når jeg beveger meg mye.

Når jeg er hjemme er det mindre plager, men det er der:-o

Skrevet

Hei! :)

Du er absolutt ikke alene.

Har vert sykmeldt 100% fra uke 8 til 22.

Er på aktiv sykmelding nå, er i uke 24+3 nå. Jobber 4 timer per. dag.

Er sykmeldt pga kvalm og svimmelhet, orker ikke så mye. Kvalmen har blitt mye bedre, men er fortsatt veldig kvalm om morgenen..

Skrevet

Er 24, i uke 12, vært sykemeldt 100% siden uke 8pga kvalme, skal til legen på ul/kontroll imorgen, ser ikke ut som at å jobbe igjen er aktuellt for min del enda:-(

Skrevet

Får sv.penger i 20% av stillingen min. Så jobber i 55 %. Jobber i helsevesenet med mye tunge løft og masse gåing. Så med et bekken som ikke er så godt, så ville jordmor ta meg ut i 20% inntill videre.

Skrevet

Er i uke 15 og har vært 100% sykemeldt fra uke 5 pga ekstrem svangerskaps kvalme. Ser ikke ut til at jeg kommer tilbake med det første, er fremdeles kvalm og helt utrolig sliten. Har ei jente på 2,5 fra tidligere :)

Skrevet

Er sykemeldt for kvalme 50 %. Det er værst på morning og formiddag. Jobber stort sett fra kl. 11.30. I dag er det ekstra ille, så jeg har ikke kommet meg på jobb ennå. Har det veldig fleksibelt, så jeg komme litt seinere og jobbe litt lenger nå det passer best...

Skrevet

Melder meg inn i denne klubben :o) for ei stund.

Ble sy.mld 25% 4.mai pga bekkenlåsning. Jobber med tungeløft og masse gåing hele dagen, så ryggen & bekken sa stopp i påsken. Går til behandling, og det hjelper masse. Sy.meldt ut mai mnd, så får vi se hvordan det ligger ann. Kan ikke tilrettelegge jobben min heller, for vi er bare 2 som kan denne jobben. Så da ble alternativet kortere arb.dager.

Itillegg er kollegaen min på ferie, å sesongen har begynt med bestillinger. Jobber i staten og vi kan ikke ha stengt som hoved leverandør av ¨åre produkter.... Men men thats life & my story!!

Lykke til videre alle sammen, og god bedring.

Skrevet

er 100% sykemeldt grunnet bekken,kvalme og søvn problemer. er i uke 22 nå. kommer ikke tilbake i jobb igjen før etter permisjonen.

Skrevet

Jeg er i uke 17 og er sykmeldt 40 % pga bekkenvansker. Går med krykker allerede og spiren veier bare 130 gram!!! Ser ikke for meg særlig bedring når han nå begynner å legge raskt på seg. I tillegg har jeg stadig tilbakevendende uvi, null immunforsvar, alt for lavt blodtrykk og en svært stressende og uforutsigbar jobb (er advokat i straffesaker). Det blir mye overtid, og til tross for sykmelding får jeg ingen tilrettelegging. Så det blir jo at jeg jobber 100 % stilling på 60 % av tiden...

Jeg hadde jo "bestilt" et supersvangerskap der jeg ikke hadde særlige plager og hvor jeg syklet sykkelritt dagen før termin og greier! Ok, det var litt overdrevet, men min mor og søsken hadde helt problemfrie svangerskap og jeg får ALT! Kjenner at jeg er litt lei om dagen....!

Skrevet

Joda! Vert sykemeldt i diverse grader fra jeg ble gravid omtrent og frem til nå, er i uke 23! Er 100% sykemeldt nå. Bekkenløsning og går og løfter hele dagen. Jobber i ferskvaredisk på butikk, så det er mye jeg plutselig ikke klarer...

Går heldigvis til fysio to dager i uken og trener, så hadde nok vert mye verre om jeg ikke hadde gjort d...

Skrevet

50% sykemeldt de siste par ukene pga at jeg er veldig sliten, har vondt i hodet og sover dårlig. Er i uke 21 nå -håper det går over snart! Ingen barn fra før men krevende jobb med mye stress.

Skrevet

Jeg er i uke 27, og ble for 2 dager siden 100% sykemeldt fra jobben min.. Ikke akkurat godt timet når jeg jobber som lektor og det er er 1 uke til eksamen, men får høre på jordmor og lege når begge to anbefaler meg å ikke jobbe.. Jeg ble sykmeldt fordi fosteret og livmoren ligger så langt nede, og jeg har hatt en del stikkende smerter oppover fra underlivet. Må ta det med ro, og satser på at babyen holder seg i magen i maaange uker til :)

Skrevet

Er 15 uker på vei. Har vært 50 % sykmeldt siden et par uker etter jeg oppdaget at jeg var gravid. Har hatt en helt forferdelig svangerskapskvalme og presset med meg på jobb halv dag hver dag. Fra denne uken er jeg 100 % sykmeldt da det plutselig sa stopp. Nå er plutselig formen topp! Våknet plutselig en morgen og alt var bra! jeg skal bruke en ukes tid på å hente meg. Er helt ferdig etter å ha presset meg (kanskje litt for mye) på jobb i så mange uker.

Skrevet

Hei. Er 17 uker på vei og har vært sykemeldt fra uke5-6 pga hyperemesis og etter oppkastet kom fryktelig hodepine:( 100% sykmld. 2 barn fra før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...