Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt en Simo kombi til knerten vår da vi kjenner endel som har den og er veldig fornøyd med den. Er klar over at den er en av de tyngste, men syns allikevel den er veldig lett å trille. Også er den jo 100% vind og vanntett + at den har sånne greier til å stamme kalesjen med sånn at den sitter helt fast.

Det jeg egentlig ønsker er bare å høre hva andre syns og om dere har noen andre gode erfaringer.. Tar imot kritikk også altså.. Greit å få noen innspill på hva jeg evnt kan forvente meg. Vurderte en liten stund Emmaljunga pga at bagen i Simo kombi'n er forholdsvis smal (men lang), men jeg har ei venninne som har Emmaljunga duo (city cross tror jeg) og der vokste hennes jentebaby ut av bagen i lengden fra rundt 6mnd... Simobagen er ganske smal, men lang heldigivis. Noen som vet om det feks passer med saueskinn i Simobagen?? (kombibagen)

Er jo det styret å kjøpe vogn egentlig, alle har jo noe negativt å si om alle vogner så vi valgte bare basert på hvilken vi syns var finest og selvfølgelig noen tips fra nære venner og familie :)

Er jo litt interessant å høre andres meninger selv om valget pr nå er tatt og ikke minst kjøpt.. Hvordan fungerer simoen til en 2-åring feks? Har hørt den er praktisk fordi den er så stor :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulere med ny vogn:) vi sverger til simo for er strålende fornøyd med de simo vognene vi har :) har hatt kombi, og den var vi kjempe fornøyd med, d eneste som var litt dumt følt vi var at det var litt trangt i bagen med voksipose når mini blei 6-7 mnd, men det kommer jo ann på hvor stor bebisen er og når mqn er på året om man trenger voksipos (event. annen pose) saueskinn passer i bagen om du ikke kjøper de største, men det hadde vert d samme om du kjøpte duo for saueskinnene som er størst er så bred :) vi har brukt de fra babycomfort til 299 i vognen for de er ikke så stor. :)

har selv simo duo nå for jeg solgte simo kombi vognen vår etter nr 2. men fikk ei frøken til og da falt valget på duo da bga at bagen er bredere:) og jammen er jeg nå gravid med nr 4 så vi får brukt den enda en gang :)

det at du kan stramme av kalesjen med de greien på siden er supert da på fesk. emaljunga så vet jeg flere som sliter med at kalesjen har blitt slarkete å blåser ned o.l.

en 2 åring kan kjempe fint bruke vognen :) vår jente på snart 3 er stor for alderen og hun bruker den fortsatt på lengre turer.:) på korte bruker vi simo trillen vår simo 123 :) den er 10 år og ser like bra ut:)

så etter min mening har du kjøpt kongen over alle vogner, men sikkert noen som er uenig, men jeg snakker av egen erfaring :) og den er ikke så tung å trille som mange påstår, vi er kjempe fornøyd med kjørekomforten :)

Skrevet

No skal du få høre mi mening.. Og æ har i mine 6 år i mammarollen hatt hele 14 forskjellige vogne (kjøpe og bytte, gjett om sambo har vært lei haha). Min aller første vogn va ei nydelig simo kombi, den solgte æ når førstefødte va bare 4 mnd, og æ har angra som bare det i alle år etterpå.

Emmaljunga for mæ blei bare utrolig tungt og i det hele tatt ikke nåkka godt, prøvde teutonia også og den va jo helt stiiiiiv, så fikk kjempe vondt i nakken, så va det over på quinny sin, der vokste unge nr 2 ut av bag'en før ho va 3 mnd (!!).

No har æ EI vogn, og den vogna skal æ beholde til ungen har vokst ut av den, og da falt valget på simo kombi, og det uten nåkka tvil i vogndillahjertet mitt :)

Sime e bare best, ingen protest :P

Skrevet

Jeg var også ute og kjøpte vogn for første gang og valget falt på Simo kombi. Jeg har bare hørt positive ting om vogna og gleder meg veldig til å ta den i bruk:) Det eneste er jo at den er litt tung å ta inn og ut av bilen, men det går jo fint an å ta den litt fra hverandre:)

Jeg kjøpte min brukt og holder nå på å vaske alt jeg kunne ta av vogna. Er det noen som vet om det går an å ta av kalesjen og vaske den? Det var noen flekker inni den jeg gjerne skulle få tatt bort..

Lykke til med din Simo :)

Skrevet

Var veldig fornøyd med Simo men syns den ble veldig tung. Gutten vår gikk akkurat ned i bagen rundt 6-7 mnd, så da blir det til å ikke bruke bagen evt bytte ut med en annen bag som er større om man vil fortsette å bruke vogna. Sånn sett angrer jeg litt for at vi kjøpte den for vi byttet den ut når bagen ble for kort til en litt mer sporty vogn. Men som nyfødt vogn er den kjempefin!

Skrevet

Gratulerer med vogna:o)

Vi har hatt Simo Kombi til begge barna våre og tredjemann som ventes i juni skal også bruke den.

Det med at bagen er for liten når babyen er passert en viss alder har for oss vært helt greit, da har de ikke villet ligge hele tiden og det har vært på tide å sette vekk bagen og la barnet sitte eller ligge i vognen. (mange babyer vil ikke ligge mer når de har passert 6 mnd.., og våre barn har villet sitte tidligere) Det passer fint med saueskinn i bagen, og det passer jo også fint i sittedelen. Har forøvrig brukt skinnpose i bagen begge gangene, god plass til det selv om lillesøster var en rugg.

Det at vognen sies å være tung i forhold til mange andre vogner har vi kun hatt positive opplevelser med, den er stødig og fin på alle underlag, og også når barna begynner å klatre ut/inn selv, eller andre barn klatrer/henger på siden. Her vi bor er det mye bakker og også veien fra bhg er en eneste laaaang oppoverbakke så har erfaring med vognen mht det også. Og det har gått helt fint å dytte barnet opp, også med to barn på, et på sete oppå bagen da lillesøster var liten og senere på ståbrett da bagen ble kassert. Vognen er stor og god og kan fint brukes til barn som er tre år også, eldstemann her sitter av og til i vognen og lillesøster står på ståbrett, han er nå 4 1/2 år, og nå er den begynt å bli ikke trang, men kort:o) Når man har hatt samme "tunge" vogn hele tiden venner man seg til den og blir sterkere etterhvert som barnet vokser og veier mer.

En annen ting med Simovognene er at de har god støtdemping/fjæring, veldig praktisk dersom babyen vanskelig lar seg roe ned uten mye gynging (vår første skrek mye og var ikke lett å roe ned, men i vognen fungerte det veldig bra pga fjærene). Dessuten gjør det at den er veldig god å trille på alle underlag, også i skauen eller på snø. (I alle fall med oppblåsbare hjul, de harde hjulene synes jeg ikke er like gode)

Lykke til, håper du blir like fornøyd som jeg er. Har investert i en tvillingvogn også denne gangen for henting i bhg siden minstejenta er 22 mnd når bittelillesøster kommer, endte opp med Brio fordi vognene er veldig like Simos mht oppbygningen av understellet. Har prøvd en hel drøss med andre vogner, men synes de ofte er for harde pga lite fjæring, eller har for små hjul etc.

Skrevet

Så utrolige positive tilbakemeldinger. Jeg var forberedt på å få tonnevis med argumenter for å velge Emmaljunga. Enten er det synet mitt det er noe galt med ellers er det er faktum at sinnsykt mange har Emmaljungavogn. Ser de overalt uansett hvor jeg ferdes... Kanskje det er det at jeg legger merke til det bare. De er jo fine da... Det skal sies :)

Gleder meg til å bruke Simo,n jeg nå :)

Skrevet

Jeg har også kjøpt Simo Kombi, vel vitende om at den var en av de tyngste. Jeg har planer om å gå tur med vogn og 40kg hund og da var det viktig for meg med en stødig vogn. Jeg har vært ute flere turer med hunden for å prøve (folk ser litt på meg når jeg triller tom vogn med stor mage og hund:-)), og den er stødig. Er ute å triller nå allerede da jeg tenkte det var lurere å vendte hunden til vogn uten at ungen ligger oppi!

Skrevet

Sååå kjekt å høre så mye positivt om vogna :) Jeg har selv kjøpt den, og gleder meg stort til å ta den i bruk! Er lei av å høre negativt om den fra folk, så dette var positiv lesning:) :)

Skrevet

Jeg har en Simo kombi, som jeg kjøpte brukt til jente nr 2. Jeg har vært veldig fornøyd med den. For det første var bagen hele 10 cm lengre enn bagen i Brio-vogna( som vi hadde til nr 1). Og så var det litt bedre støtdemping på Simovogna. Nå skal det sies at Brio-vogna nok er en 2000 modell, som vi har arvet. Den har vært barnehagevogn til nr. 2. Men, tilbake til Simo. Det eneste negative med den Simo-vogna vi har, er at den ble veldig falmet av sola på kalesjen. Min mamma famler om å kjøpe ny vogn til oss nå når nr 3 kommer, og da blir det i så fall en nyere modell av samme vogn. Men, får se om det blir noe. Positivt også at de er både vanntette og vindtette. Man trenger ikke regntrekk selv om det skulle komme en skur. Ønsker meg også det vendbare understellet, litt enklere enn å snu hele vogndelen synes jeg. Ellers er de vel ganske like selv om det er gått noen år :=) Tror du har gjort et godt valg av vogn....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...