to jenter og ett gull i magen Skrevet 11. mai 2011 #1 Skrevet 11. mai 2011 6+3 bl den målt til 6.1mm og 7+1 8.2 mm. første gang målte han fra nakke tror jeg og ned. og sist hele den hvite skyggen hehe. så da skulle man ikke tro spira har vokst. er så redd den skal stoppe og utvikle seg og dø står jo overalt at den skal være langt over 10mm nå. er 7+3 i dag. hjertet slo på mandag og det skal jo være positivt. noen med erfaring med dette?
Hjerteskatten<3 Skrevet 11. mai 2011 #2 Skrevet 11. mai 2011 Hei! Har det akkurat som deg, kom hjem fra ul nå, å så et foster på litt over 6 mm, å et fint bankende hjerte.. Hu legen trodde jeg var i uke 7 nå, utifra str på det, men jeg syns også det virker litt lite ;S
to jenter og ett gull i magen Skrevet 11. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2011 ja samme her. i uke 7 var den 6.1mm og på femte dagen etter den ul var den bare 8,2mm. så ser jo ikke ut som min vokser omtrent. med blødninger som følge av blod i livmora så hjelpet det ikke at baby er liten hehe:)
Hjerteskatten<3 Skrevet 11. mai 2011 #4 Skrevet 11. mai 2011 Hun målte forresten fra rumpa sa hu, så målte hu ikke hele fosteret da? Skjønner det ikke helt jeg;-)
to jenter og ett gull i magen Skrevet 11. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 11. mai 2011 nei jeg skjønner ikke noe.. første gang ser det ut som det er fra nakke omtrent og ned. og neste var tvers over hele den skyggen av en spire hehe. men de kan jo ikke måle hele spira når de måler rett over.? reka er jo litt krum i ryggen der den ligger hehe.
Endeligtobarnsmamma Skrevet 11. mai 2011 #6 Skrevet 11. mai 2011 Tror dere ikke hun/han som ålte ville sagt i fra dersom dette så unormalt ut? Det ville jeg tenkt i alle fall
to jenter og ett gull i magen Skrevet 11. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 11. mai 2011 hans standard svar er at alt er så lite hehe.
BeBe_83 - nr 2 i oktober Skrevet 11. mai 2011 #8 Skrevet 11. mai 2011 Ikke prøv å tyde ul bilder selv, dette bør gjøres av de som kan det De måler ikke fra nakken, men fra hode til rumpe (CRL). Når de er så små kan det også være vanskelig å måle helt nøyaktig, og når jeg har vært på ul tidlig har legen alltid måttet måle flere ganger fra forskjellige vinkler med forskjellige resultater.
tingeling71 Skrevet 11. mai 2011 #9 Skrevet 11. mai 2011 På 7+1 ble min spire målt til 5 mm. Det mente gyn var veldig lite, burde vært 10 mm sa hun. Målte igjen på 9+1 og den hadde da vokst til 28 mm. Så det gikk bra her i gården. Det sies at alle vokser likt, men det er jo jeg (blant annet) et bevis på at de ikke gjør, noen vokser litt i rykk og napp. Ta med deg det som er positivt; at hjertet slår. Så lenge det er liv er det håp. De måler CRL = crown - rump lenght, altså fra topp hodet til rumpe. Det er fordi beina ikke er strekt helt ut og det er vanskelig å måle korrekt med beina inkludert.
Gråsonen Skrevet 12. mai 2011 #10 Skrevet 12. mai 2011 Min ble målt til 8.5 som tilsvarte 6+4 dager men han sa at det nærmest var umulig å måle helt korrekt om man ikke hadde et helt nytt fancy smancy ulaparat som kunne måle fra alle kanter og bauer. Så han sa at spira kunne være mindre eller større, det gjennstod å se på 18 ukers kontrollen
to jenter og ett gull i magen Skrevet 12. mai 2011 Forfatter #11 Skrevet 12. mai 2011 skal på ul igjen på onsdag. da er det ni dager siden sist. kan jo ha vokst masse på den tida:) de vokser i rykk og napp hører jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå