Gå til innhold

3+ på sukker i urinen:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Festlig?!

Jeg som trodde jeg var trygg nå som gluskosebelastningstesten var tatt, men den gang ei!!

Fikk beskjed om å kutte sukker, og komme fastende tilbake om to uker... Skjønner jo hva han pønsker på, han fastlegen min *skrekk og gru* Jeg ble seriøst dårlig sist jeg tok den testen :(

jeg er i uke 31+4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men drakk du f.eks cola eller noe annet søtt igår/idag? :) for noen ganger så er det ikke mer som skal til! :)

Skrevet

jeg spiste litt kake i går kveld, men så var jeg oppe og tissa i natt. Drikker kun light brus og vann.. (og melk til frokost)

Så glemte jeg å ta urinprøve da jeg våknet, så det tok jeg hos legen. Jeg sa i fra at jeg har spist ei skive med syltetøy og drukket pepsimax (tomme for melk..)

Han mente likevel at 3+ var i meste laget for ei skive med syltetøy.

Så da får jeg bare håpe, håpe at det er minimalt med sukker i urinprøven jeg leverer om 2 uker.

Skrevet

Legen min sa at dersom det fastende blodsukkeret ditt var over 4,5 på glukosebelastningstesten, burde man ta en ny etter en mnd. Svigerinna mi fikk forresten sukker i urinen etter å ha spist skive med nughatti som nattmat.

Skrevet

Det er bare tull, blodsukkeret skal være mindre enn 7 på fastende, så ikke tenk på det!

Skrevet

Det er mindre enn 7, noe etter sukkervannet. Men det er noe annet enn urinen da

Skrevet

Jeg hadde 4,5 fastende. Etter den sukkertdrikken var den på 5,8, tror jeg. Damen på legekontoret sa det var helt greit.

Skulle selvfølgelig bedt de om å ta blodsukkeret mitt da jeg fikk utslag på 3+ på urinen, men alt gikk så fort og vips var jeg ute derfra. Men med 1 mill spørsmål da jeg landet i bilen;)

Formen min har vært veldig laber de siste par dagene, men det kan jo også komme av en hektisk konfirmasjonshelg!

Skrevet

Det er gode verdier det ja. Tror nok det like gjerne er alt annet som foregår som gjør deg uggen. Formen min svinger ihvertfall endel fra dag til dag

Skrevet

Jeg hadde 2+ etter å ha drukket et stort glass saft. Da jeg kom tilbake med en kontrollprøve noen dager senere var urinen helt fin:)

Lykke til!

Skrevet

Føler med deg. Jeg skal ha testen imorgen, og kan ikke si jeg gleder meg til den sukkermixen...

Jeg har ikke hatt sukker i urin i det hele tatt, men er henvist pga for mye fostervann...noen som vet henvisningsrutinene på dette?

Skrevet

Jeg hadde sukker i urinen, og tok en gbt. Den var helt fin. Jeg har fått konstantert lav nyreterskel, det fører lett til sukker i urinen. Kan jo være det du har?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...