Mari-mamma Skrevet 11. mai 2011 #1 Skrevet 11. mai 2011 Hei. Vi skal kjøpe vogn nå, og kan velge mellom luft- eller plasthjul....Noen gode forslag til hva vi burde velge?
mossirose Skrevet 11. mai 2011 #2 Skrevet 11. mai 2011 Luft! Jeg synes det er behageligere å trille og rister mindre for baby. Ulempen er at de kan punktere, men det har jeg *bank i bordet* aldri opplevd.
gulda Skrevet 11. mai 2011 #3 Skrevet 11. mai 2011 Jeg får si plast.. Kan lage litt lyd på sanden, men veldig fornøyd med plasthjulene på Emmaljungaen min, iallefall. Mens jeg aldri trengte å bekymre meg, så punkterte stadig venninna mi hjul på vogna. Var noe styr..Og vogna er lett og god og trille, så aldri følt at det har vært noen ulempe med plast.
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 11. mai 2011 #4 Skrevet 11. mai 2011 De som ikke er luft i på emmaljunga er veeeeeldig gode, så det er ikke noe jeg ville brydd meg om. Mulig de med luft er hakket bedre på snøføre, men ikke mye å snakke om. Men vet at noen vognmerker har hardere plasthjul, og da ville jeg vært litt mer skeptisk. Eller, kan ha skjedd litt siden jeg kjøpte vogn sist, men husker at det var store forskjeller på plasthjulene. Er de harde så vil de bråke og hompe mer på grus og sand.
bradley 38 år Skrevet 11. mai 2011 #5 Skrevet 11. mai 2011 Jeg har lufthjul på vognen min... Har hadt den i noen år og har ikke punktert en eneste gang. Er veldig fornøyd med lufthjul, selvfølgelig så må man pumpe litt luft av og ti,l men den er kjempe god å trille...
Alida*Englebarn Skrevet 11. mai 2011 #6 Skrevet 11. mai 2011 Jeg har luft på min Emmajunga Edge Duo, tror nok barnet har det mer behagelig siden det ikke dumper så fælt, men tar støyten over steiner i full fart:-) Det sies mye om trillekomfort, men lite om barne komfort. Ja visst har plasthjulene hvert fine og slitesterke, men luft er mer behagelig for barnet:-)
blockarella Skrevet 11. mai 2011 #7 Skrevet 11. mai 2011 Vi har en Teutonia Spirit S3 (tror jeg?) med plasthjul, og er veldig fornøyd med disse. Stille og rolig triller den, og har aldri tenkt på at det humper eller rister noe særlig. Og vi triller både på vei og grus... :-)
Lemonia Skrevet 11. mai 2011 #8 Skrevet 11. mai 2011 Definitivt luffthjul. Plasthjul er noe herk. De er bråkete og trillekomforten er langt fra bra, hverken for meg som triller eller for babyen. Forøvrig har jeg aldri hatt en eneste punktering selv om de fleste vognene vi har hatt har lufthjul.
krysser fingre og tær! Skrevet 11. mai 2011 #9 Skrevet 11. mai 2011 Luft!!! Har plast og vurderer å bytte vogn pga det. Om du ikke bare skal trille på asfalt, er det noe herk med plast.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 11. mai 2011 #10 Skrevet 11. mai 2011 Har Emmaljunga City Cross med plasthjul, og det er helt supert- vogna har uansett så god fjæring at jeg ikke hadde merket forskjell tror jeg. Mine venninner som har lufthjul på sine vogner punkterer ofte, og det virker skikkelig pes synes jeg- så digg å slippe å bekymre seg over DET ihvertfall;)
Mrs. Bouquet Skrevet 12. mai 2011 #11 Skrevet 12. mai 2011 Det kommer helt ann på vogna. Noen billige vogner med plasthjul er ikke gode. Men teutonia og emmaljungas plasthjul, (som forøvrig heter luftkanalhjul) er gode. Jeg har også hatt flere vogner med lufthjul, og syns det er et stort minus at noen av dekkene alltid trenger å fylles. Men slik blir det vel når jeg har flere vogner og det går en stund mellom hver gang jeg bruker dem.
wjkcg Skrevet 12. mai 2011 #12 Skrevet 12. mai 2011 Helt klart luft. Gir mye bedre støtdemping, så du slipper at babyen våkner bare fordi du skal over en fortauskant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå