Gå til innhold

Navn til jente nr tre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er jo litt likt men jeg tror ikke det vil gi så store problemer i etterkant. Man hører fint forskjell på de to navn.

Jeg kjenner en søskenflokk som heter David, Martin og Daniel - og da de fikk nr tre (Daniel) sa "alle" at det var alt for likt og ristet på hodet osv. Men jeg har aldrig hørt om at de er blitt forvekslet eller at folk har rotet med navnene. Når det er nr 1 og 3 er gjerne aldersforskjellen så stor at man ikke så lett blander dem sammen. Det var noe annet om det var f eks 18 måneder imellem.

Så hvis dere vet med dere selv at det er det rette navnet så tror jeg det vil funke helt fint.

Jeg personlig ville ikke valgt to navn som slutter på -ine. Synes det blir veldig likt. Men jeg liker Bertine veldig godt. Et navn som er både tøft og søtt.

Ville i så fall heller ha valgt et -ine-navn som har fire stavelser slik at navnene ikke blir så like i uttale.

Tomine, Selma og Albertine f.eks.

Eller Tomine, Selma og Nikoline.

Annonse

Jeg liker ikke Bertine, men der er jo en smaksak bare. Synes det blir litt vel likt Tomine. Jeg og søsteren min har faktisk også navn som slutter på -ine begge to og det hender ofte at begge svarer når bare en av oss blir ropt etter.

Fine navn på storesøstrene forresten:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...