Miessi Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 Hvor ofte bader dere beibisene, føler jeg er litt for lat til det. Min beibis bader ca hver 5 dag og han er nesten 6 mnd
Fru Tuttemor Skrevet 10. mai 2011 #2 Skrevet 10. mai 2011 Jeg bader min på 3 mnd stort sett hver andre tredje dag,da lukter det gulp å da bades det lukter det ikke gulp så bades det fordet
Flaggermusa Skrevet 10. mai 2011 #3 Skrevet 10. mai 2011 Ca annenhver dag Kanskje han får plaske litt ekstra på de varmeste dagene, han er så varm av seg og svetter masse.
Miessi Skrevet 10. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 10. mai 2011 Min har ikke mye, han gulper ikke hver dag, så han lukter ikke gulp
tine0810 Skrevet 10. mai 2011 #5 Skrevet 10. mai 2011 kremt.....ca 1 gang i uken, men ellers ved behov, så noen ganger oftere.
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 10. mai 2011 #6 Skrevet 10. mai 2011 1 dag i uken på det gjevne, noen ganger oftere. Men han vaskes fra topp til tå hver morgen så ren er han uansett og lukter aldri gulp.
januar baby 2011 Skrevet 10. mai 2011 #7 Skrevet 10. mai 2011 hver kveld. har ei jente på 3,5 måneder og gulper mye.
kinaputten Skrevet 10. mai 2011 #8 Skrevet 10. mai 2011 Nå i det siste bader han hver kveld, er blitt en del av kveldsrutinen og han elsker og bade. Men opp til 5 mnd badet han hver 2-3 dag. Han har ikke olje eller babysåpe i vannet hver dag, kanskje hver 3 dag får han en dæsj av noe i Han spruter og plasker så fælt i vannet at jeg er redd han skal få olje i øynene :/ Men koser seg gjør både jeg og han og ha har ikke fått tørr hud av å bade så ofte. (ikke enda hvertfall)
*NordNorge* Skrevet 10. mai 2011 #9 Skrevet 10. mai 2011 Jenta mi er 6 mnd og vi har rutine på bading hver mandag, onsdag og fredag. Litt baby wash i vannet, så er litt golukt, av og til olje
Gjest Skrevet 10. mai 2011 #10 Skrevet 10. mai 2011 Dusjer eller bader hver kveld... har gjort det fra dag 1 og er nå snart 9 mnd
uhhuhher Skrevet 11. mai 2011 #11 Skrevet 11. mai 2011 Her blir det når det passer seg sånn, en gang eller to i uka. Litt fordi vi er late, litt fordi jeg ikke vil risikere tørr hud med for mye bading. Vaskes med klut daglig. Han er tre måneder.
Alt-er-mulig Skrevet 11. mai 2011 #12 Skrevet 11. mai 2011 Hver dag her. Han ELSKER bading og går helt i spinn. 10 mnd snart 11. Har gjort dette siden han var liten, vel ikke de første ukene da. Har pittelitt olje oppi vannet, akkurat som vi "lærte" på sykehuset. Han har silkemyk hud, smører han aldri med noe annet. Har aldri hatt bleieutslett, prikker eller noe som helst.Den samme oljen fikk vi anbefalt å smøre med ved bleieskift siden beken og avføringen de første dagene SATT FAST ellers. Nå gjør jeg det samme, et par dråper når jeg vet at neste bleie blir stor leveranse:-) Bruker heller ikke sinksalve eller noen andre vidunder-kremer:-) Smurte han kun i ansiktet med kuldekrem i vinter:-)
Miessi Skrevet 11. mai 2011 Forfatter #13 Skrevet 11. mai 2011 Bra at det er så forskjellig og artig når dere skriver. Vi måtte bade i dag og det var sååå artig, vi storkoste oss
Gjest Skrevet 11. mai 2011 #14 Skrevet 11. mai 2011 hver kveld! det er fordi vi har gjor det til en rutine ved kveldsstellet samtidig som at vi gjerne vil vaske bort gulpelukt. Det har vi gjort fra 2 mnd alder. Men de trenger ikke bades så ofte da... men helsesøster syntes faktisk annenhver dag var ok, ettersom det kommer litt damp fra tissebleie og oppover mage/rygg. Ellers har jeg hørt ca en gang i uka på babyer. PS- bruker aldri såpe, kun olje! Såpe får bli når hun blir mer skitten når hun er rundt å krabber eller i barnehage eller noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå