Gå til innhold

Navn og nabounger....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter big time med jentenavn nå. Gutten på to har samme navn som nabogutten på 7. Men han hadde jo allerede fått navn før vi flytta hit, så sånn ble jo det.

Nå skal vi ha jente, og det har flytta ei jente inn i nabolaget som heter akkurat det vi har lyst å kalle vår jente. Eller, vi har to alternative navn, et som egentlig bare jeg liker, men mannen min sier det er greit, og et vi begge liker, men så var det nabojenta på 4 år da.... Hadde dere brydd dere om det? Syns det blir litt teit hvis begge ungene våre har navn som finnes i gata allerede.

Nå skal det sies at de fleste ungene her i gata har navn på 10 på topp lista, og at de fleste er mellom 1 og 5 år, samt at de fleste navnene finnes det mist to unger som har... vanskelig med navn. Er jo kjedelig når man må bruke etternavnet på dem også for å vite hvilken Emma, hvilken Thea eller Sofie man mener....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i prøver å finne et guttenavn, og mange av navnene vi liker er det noen i nabolaget som heter, derfor blir det ingen av de. Det gjelder både navn på voksne og barn. Men er det et navn som dere liker veldig godt og kanskje den i nabolaget som heter det samme ikke er en nær venn eller en dere har mye med å gjøre, må dere jo ta det navnet dere liker.

Skrevet

Jeg tror jeg ville prøvd å finne et annet navn;)

Sjekk ssb.no, der er det en stor oversikt over jentenavn. Der står det også hvor mange som har blitt kalt de ulike navnene de siste årene. Selv har jeg tenkt at jeg skal styre unna navn som ligger over 100 i året, men det er bare det JEG foretrekker. Og så kan du søke på hvor mange som har det navnet i Norge og få opp en statistikk over utviklingen. Men dette visste du sikkert fra før;)

Lykke til med navnevalg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...