Gå til innhold

sykemeldt og har såååå dårlig samvittighet.

Anbefalte innlegg

Heisann jenter.

Jeg er gravid i uke 16,jeg har et barn fra før, og med førstemann hadde jeg et perfekt svangerskap med null plager,helt vidunderlig.Denne gangen derimot har jeg virkelig slitt. Jeg ble sykemeldt for en uke siden(100%),og er blitt mye bedre,men jeg har så sykt dårlig sammvittighet :( Jeg er dessverre laget sånn at jeg er red for hva folk tenker om meg på dette området,at de tror jeg er svak,og er sykemeldt uten grunn osv.

Nå er jeg mer opplagt til å være med barnet mitt og med mannen min,så det er tydelig at jeg trengte denne sykemeldingen,men klarer ikke å kvitte meg med den dårlige samvittigheten:(

Noen andre som har/har hatt det på samme måte?

Fortsetter under...

jeg har det på samme måte å er 18 uker på vei.. jeg sliter ennå mye med smerter øverst i magen rett under ribbena hvor det stikker å verker veeldig.. det er ubehagelig. men tenkte å lage ett innlegg å høre om noen hadde det sånn:P får jeg har jo tanker om det..

men når jeg har hvert innom jobben min så ser de andre på meg å spør om jeg har det bra:S.. hva skal man svare da:S

Jeg skjønner hva du mener, men jeg er 50 % sykemeldt og må si at jeg heller vil være 100 med dårlig samvittighet enn 50 og ingen forståelse eller klapp på skulderen for at eg faktisk er 50 %...

Har sinnsyke smerter i forhold til bekkenløsning og det er vanskelig å gå etter en dag på jobb :(

Det er jo ikke slik at vi sykemelder oss for gøy,eller fordi vi ikke gidder å gå på jobb,skulle gjerne ønske jeg var frisk og rask jeg og kunne gått på jobb,men men, håper på å være tilbake snart.

Cryst@l : Da hadde jeg faktisk bedt om 100% ,hvis de ikke har noe forståelse,og du trenger det jo hvis det er sånn at du ikke kan gå etter en dag på jobb. Jeg jobber bare 55%(20t i uken),men jeg klarer ikke det engang.

Vi får noe fint ut av det til sluttt :)

ja, jeg og tenker sånn. At det er ikke noe å hente for meg når de ikke har noen forståelse. Dessuten føler eg meg mer som en belastning når eg er på jobb enn hvis de får en vikar som kan gjøre alt..

Stå på allesammen :) Tenk positivt og at vi bærer ett nytt menneske til denne verden :) :)

åååårrr...gjett om jeg kjenner meg igjen!! Er 50% sykemeldt pga bekkenet, og jobber som daglig leder i stor klesbutikk. Føler meg som en belasning for jobben da jeg ikke i det hele tatt strekker til med mine få timer på jobb og det blir mer på mine avdelingsledere! De klager ikke mindre heller på alt de har å gjøre nå som jeg er sykemeldt....huff...

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre....

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg har det også helt på samme måte!!! Jeg er 17 uker og har i det siste virkelig kjempet for å klare å fullføre jobb - har nok presset meg for mye... Ble i dag sykmeldt 100 % grunnet konstant hodesmerter og altfor høyt blodtrykk.... Ble sykmeldt i en hel mnd. Etter at tårene tilsutt stoppet, ser jeg at jeg også trengte denne sykmeldingen for å kunne ta vare på den lille... men det var litt hardt å svelge..

Godt å lese at jeg ikke er alene om å få dårlig samvittighet. For vi vil jo egentlig være på jobb hundre %.

Men vi må ta vare på den lille og oss selv i denne perioden! Lykke til! :)

Du er ikke åleine om det nei..jeg har vært 100% sykemeld siden uke 6 og er nå i uke 19..har slitt med hematomer inne i livmoren som blør så har god grunn til å ta det med ro da det er mye løfting og stress i jobben men har likevel dårlig samvittighet her jeg sitter godt plantet i sofaen.. ikke syns magen noe særlig heller så dei få gangene jeg er innom jobben så føler jeg at jeg må forklare meg ekstra mye til alle kollegaene..akkurat som om dei ikke tror meg :( men har heldigvis en grei sjef som har opplevd litt av hvert selv så han er veldig forståelsesfull.

Men før jeg vart gravid igjen(dei visste at vi prøvde grunnet at jeg har mistet noen ganger nå) så snakket jeg om forrige vellykka graviditet som var nesten helt perfekt,super form hele tiden, så ble et lite nederlag å måtte kaste inn håndkleet så tidlig..

Også vet jeg at dei andre som har blitt sykmeld grunnet graviditet på jobben har blitt baksnakket mye...

Men som en kollega sa til meg: prøv å ikke tenk på jobben, jobb er jobb og den er her fortsatt når du kommer tilbake. ingen som takker deg for å spille "helt"..

så har nå prøvd å omstille hodet til at dette er helt ok, har tross alt en liten forundringspakke i magen som trenger at mammaen er i god form :)

Jeg var sykemeldt i tre uker,og slet hver dag med så dårlig samvittighet.

Nå er jeg tilbake i jobb,men forsatt sykemeldt noen timer i uken,og det går egentlig veldig greit, men jeg føler at kollegaene mine er litt oppgitt over meg:( og det gjør meg så usikker. Heldigvis er det snart ferie:)

Har vært på ul,og sett babyen, så om jeg skulle blitt sykemeldt igjen, så ville det ikke plaget meg like mye,det var en nydelig liten baby som jeg skal ta vare på,koste hva det koste vil:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...