sepgutt10<3novjente11 Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 Guttungen min får noen nye tenner, og snørra renner, høy feber og griner og griner om natta. Han er kjempe trøtt han åpner ikke øyene el noe men får han aldri til å ligge rolig å sove mer enn max 30 min om gangen viss jeg er heldig. Vært 2 lange netter med ikke noe søvn. Han har vært plaget med tenner siden han var 2,5 mnd men aldri så gale som dette her. Ingenting som kan gjøres for å få han til å sove litt bedre ?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 10. mai 2011 #2 Skrevet 10. mai 2011 Hvis han har høy feber og mye snørr er det tegn på sykdom/ forkjølelse, og slikt no kan være temmelig plagsomt for små barn og babyer, og forstyrrer ofte nattesøvnen veldig! De blir tette og det gjør ofte vondt å ligge flatt- så det å heve sengeenden litt og spraye med saltvann i nesa pleier å hjelpe på. Blir feberen for høy, eller allmenntilstanden dårlig anbefales det paracet. Her er det samme greia for tiden, og jeg er TRØTT :/
sepgutt10<3novjente11 Skrevet 10. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 10. mai 2011 Feberen og snørrete nase kom i forbindelse med da han får 2 nye tenner. Jg får kanskje bare vente å se om det blir bedre når tenna har kommet helt ut, da snur det seg nok=) Jeg kan prøve sånn saltvann i nesa i morgen når jeg får kjøpt på apoteket.. Er slitsomt dette her ja. Du får ha lykke til da og får håpe du får litt søvn snart sjøl =)
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 10. mai 2011 #4 Skrevet 10. mai 2011 De fleste leger er ganske enige om at det er feberen som får fart på tannfrembruddet, ikke tannfrembrudd som gir feber. Så om han har høy feber, bør du nok gi febernedsettende, evt. kontakte lege om det ikke gir seg eller har veldig høy feber. Den høye feberen gjør at tennene lettere bryter gjennom tannkjøttet. Lykke til! Her er det også tenner på gang for tiden...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 10. mai 2011 #6 Skrevet 10. mai 2011 ja, det er nok virus som gir ham høy feber/ snørr, og ikke tennene i seg selv. Men feber gjør ofte at tannkjøttet blir mykere og lettere gjennomtrengelig, og det er derfor man ofte opplever tannfrembrudd i forbindelse med sykdom... Men kjipt er det nå uansett, GOD bedring til gutten din:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå