Gå til innhold

Litt spent...33+5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble sjekket i går etter at jeg hadde begynt å slime og plutselig hadde fått mye kynnere de siste 3 dagene...for 2 uker siden hadde jeg 3 cm livmorhals, var lukket, og umoden mormunn...sjekken i går (uten ultralyd) viste 1,5 cm åpning, slimproppen har gått, mormunnen er helt myk og livmorhals på rundt 2 cm...får vite mer nøyaktig på torsdag, men har fått beskjed om sengeleie fram til ihvertfall uke 35...de tviler på at jeg kommer til termin, så her tar man en dag av gangen...hadde regelmessige kynnere i går i tillegg, etter sjekk...

Heldigvis ikke så lenge til...andre som har vært i samme situasjon? Er forresten 2.gangsfødende...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oisann... Du må ha masse lykke til, håper babyen holder seg inne lengst mulig da :) Selv om du er såpass langt, at alt sikkert er helt greit, om babyen kommer :)

Bare ett spørsmål, jeg er 3 gangs, og har hatt kraftige kynnere tett siden før helgen med murringer og ryggsmerter, og sist uke begynte det å komme slim når jeg er på do. Innimellom kommer det ganske mye, men det er liksom ingen farge på det. Tror du dette har sammenheng med kynnerne? Beklager detaljer, men måtte høre, da du kanskje vet :)

Skrevet

Slim har ofte sammenheng med modning ihvertfall,..minner veldig om el-slim eller snegle-slim hos meg om du skjønner hva jeg mener... :)

Så det kan nok hende kynnerene dine påvirker for modning og gjør kroppen klar...dessverre er dette vanskelig å vite uten å bli undersøkt...hos noen påvirker det veldig, og hos andre har det ingen virkning...i forhold til slimet og farge var mitt første slim helt blankt, mens det som kom senere var litt gulaktig i fargen, men i desto større mengder...

Jeg har den fordelen at moren min er jordmor og at hun sjekker meg hvis det er noe som virker litt annerledes, så jeg er spent på ultralyden på torsdag der de vurderer lengde på livmorhals (tenk hvis den er kortere eller jeg har større åpning siden sjekken i går) og om den gir etter for press...jeg har ihvertfall åpning helt inn...

Hadde jeg ikke hatt moren min som jeg spurte, så hadde jeg nok tatt utgangspunkt i at ting var helt normalt...så hvis du lurer på om de har innvirkning, ta kontakt med føden eller jordmor/lege og gi beskjed om at du har kraftige kynnere og har begynt å slime en del...

En ting jeg syns er litt skummelt er at både for en måned siden og for 1 uke siden ble jeg spådd fødsel i slutten av mai...i uke 35-36...hvis det fortsetter med denne farten kommer det til å stemme... :o

Jeg kan ikke bøye meg framover, ikke kjøre bil, til tider ikke engang le uten at jeg får kynnere...sønnen vår sparket borti magen min i natt (ikke spesielt hardt), og det ga meg en kraftig kynner som var vond bak skambeinet...det samme når jeg våknet i dag...hadde 3 kraftige bare fordi jeg snudde meg over på rygg når jeg våknet...

Skrevet

Da har du en stor fordel du da, kjekt ei mor som er jordmor :D

Spennende da, på torsdag å se åssen ståa er... Hva gjør evt sykehus/jordmor for å sjekke om kynnerne har noen effekt? Finner dem ut som det slimet er noe relevant?

Her er det også litt som deg, å bøye meg for mye, gå noen skritt, eller snu meg i senga er nok til å sette i gang kynnere... Og når jeg går nå, så stikker det til i underlivet så jeg faktisk ikke kan gå videre før det avtar... Merkelig...

Skrevet

Ja, denne stikkingen kjenner jeg veldig godt når jeg sitter...den har jeg kjent på i 2 uker nå...til tider er det som å få kniver i underlivet og da er det umulig å gå...høres nesten ut som om du holder på å modnes...termin 1 uke etter meg :)

Det er litt individuelt hva som blir gjort, men hovedsaklig sjekker de livmorhalsen med innvendig ultralyd for å sjekke lengde på den...regner med at de også kan sjekke både åpning og modenhet...er de flinke, så ser de nok om slimproppen har gått...er litt spent på hva de faktisk gjør hos meg på torsdag ettersom dette blir første gang jeg blir kontrollert når jeg har åpning og er moden... :)

Skrevet

Spennende da hvertfall =) Hold oss oppdatert da ;)

Skrevet

Skal prøve på det ja :) Så får du gi beskjed dersom du bestemmer deg for å sjekke om dine symptomer har virkning :)

Skrevet

Jeg er nå veldig glad for at jeg har hatt min siste undersøkelse hos assistentlegen på poliklinikken! Undersøkelsen der gikk ut på innvendig ultralyd, måling av livmorhalsen og ferdig med det...han så ikke engang etter modning og la heller ikke merke til at jeg hadde åpning...

Kan tenke dere at jeg blir forvirret da!

Så det endte opp med at jeg fikk en ekstra undersøkelse på føden i stedet da jeg hentet moren min på jobb... sjekke om moren min hadde tatt feil i undersøkelsen sin...konklusjonen var:

Fortsatt 1,5 cm åpning, hodet har kommet mye lengre ned i bekkenet enn det var på mandag og har begynt å feste seg (tidlig for 2. gangsfødende). Mormunn er fortsatt myk, og livmorhals på 1-2 cm...altså litt kortere enn på mandag, men ikke så mye...fikk også beskjed om at livmorhalsen ikke er så tykk, så det skal ikke så mange effektive kynnere til for å påvirke den...jeg er ikke like strengt sengeliggende lenger, men fortsatt er det null sex, minimalt med løfting, ikke gå turer og slappe av så mye som mulig...følger jeg siste ukes trend, så må jeg ta det veldig med ro annenhver dag, for det er da jeg får kynnere uansett hva jeg gjør...i dag er i teorien en kynnerdag, så vi får se hvordan det blir...har allerede hatt 3 stykker fra jeg kom meg ut av sengen, og hadde 3 til sammen på hele dagen i går...

Det er uansett ingen umiddelbar fare, men er jeg ikke forsiktig, så kan jeg få rier i dag, i morgen, eller den neste uken...men jeg kan også føde om 5 uker...det stikker godt i underlivet mesteparten av dagen og er mye ubehag...så nå kan man ikke gjøre annet enn å vente....

Skrevet

Takk for oppdatering Summerheat85 :)

Håper du greier å holde deg i ro, og at du ikke får rier før tiden er mere moden for fødsel :)

Lykke til, og ha en fin dag i morgen 17 mai ;)

Skrevet

jeg er i uke 33 +2, jeg ble lagt inn forrige uke med kynnere som kom regelmessig i flere timer. Det ble gjort en registrering, det var ca 3 til 4 min mellom hvær. Det ble gjort invendig ul. Ingen åpning, men livmorhals hadde gått fra 4cm til 3,5 cm. Så da ble jeg værende til neste dag. Fikk paractt for å få musklene til å slappe av etter 3 timer opphørte de falske riene. Jeg fikk reise hjem dagen etter. Jeg har hatt slim, falske rier og ekstra undersøkelser, men det kan fortsatt hende jeg blir gående til termin. Men legen gav meg i dag status som høy risiko svangerskap,og jeg er sykemeldt ut til permisjon. Får kynnerre hvis jeg blir stresset,går litt fort eller snakker mye når jeg går. Så hvem vet. De har beroliget meg med at det ikke er noe stor fare å føde etter uke 32, bare lunge modning. Så nå har jeg kommet meg inn i uke 33 og tar hver dag med ro,og skal gjøre alt for å holde han inne ihvertfall til uke 37. Krysser fingrene for dere andre da.

Lykke til alle sammen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...