Gå til innhold

Noen som har 1åringene sine i bhg her ? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt blir 11 mnd i august, og da begynner han i bhg. Han skal ha 50% plass.

Lurer på erfaringer rundt dette ? Trives de ? Og hva gjør de fornoe i bhg? Noen som kan beskrive en vanlig dag i bhg for en ettåring :) ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Datteren min er født i september, og startet i bhg i august i fjor (da var hun nesten 11 mnd gammel).

Det har gått over all forventning, selv om jeg må innrømme at jeg var litt spent på forhånd. Men tror kanskje at hun selv var litt for liten til å skjønne hva som foregikk, fordi det var ikke noe gråting når vi leverte osv

Den første tiden kunne hun ikke gå, så da ble det til at hun satt på husken, satt i sandkassen eller krabbet rundt. Tror det var mye sandkasse den høsten på henne, fordi bleiene hennes var FULLE av sand. Så greit å være forberedt på din lille kanskje også synes sand er godt;)

De to første mnd sov hun to ganger per dag, en før lunsj og en litt etter lunsj. Men bhg ønsket å samkjøre sovingen på de små (startet fire jenter som var under året der samtidig), og derfor spurte de om vi kunne gå over til en soving. I løpet av en uke var rutinen på plass, og denne holder vi fortsatt på.

Ellers går hun på blandet avdeling, så merker at hun lærer veldig mye av de eldre barna. Og spesielt de største jentene synes det er stas å leke med de små barna.

Vi hadde forresten 100% plass, men jeg jobbet bare 50% stilling det første halve året. Så jeg var ferdig på jobb kl 1130, og hentet henne derfor tidlig.

Når det kommer til en vanlig dag for henne når hun var på alder med sønnen din, så er vel dette stort sett hva hun gjorde: Frokost, selv om hun alltid hadde spist hjemme, men de synes det er hyggelig å samle alle barna. Så litt lek enten inne eller ute, før hun fikk sin første dupp. Deretter var det lunsj, og litt mer lek. De spiser mellommåltid rundt kl 14, men jeg hentet henne stort sett før den tid. I tillegg har vår barnehage ting som morgengymnastikk (hvor de små kan rulle rundt på store matter med baller og andre morsomme ting), turer (hvor de minste sitter i en trille) og matgrupper (hvor alle får delta).

Hm..., dette ble langt og litt rotete ser jeg. Håper uansett det var til litt hjelp;)

Skrevet

begge mine begynte i barnehagen før de var 1år. Da i 100%. Å de stortrives begge to! en vanlig barnehage hverdag det første halve året kommer jo helt ann på hvordan barnehagen er lagt opp. Mine har hatt det sånn:

kommet i barnehagen kl.07:15 og spiser da frokost med det samme

leker og samlingstund før de la seg kl.09:30 ca.

sov 2-3timer, og fikk lunsj da de våknet

gikk ut etter de hadde spist og var ute til ca kl.13:30

spiste mellommåltid (brødskive og frukt) kl.14

så på forskjellige lekerom fram til de har blitt hentet i 15-tiden.

Vi tenkte også på 50% plass i begynnelsen, men slo dette i fra oss fordi vi hørte så mye om at ungene bare kom til å bli frustrert fordi de aldri visste når de skulle i barnehagen. Og tilvenningen tok lengre tid.

3åringen er faktisk mye mer sliten etter en dag i barnehagen enn 1åringen :P 1åringen her det supert i barnehagen stortsett hele tiden, men nå er hun veldig utadvendt og rastløs unge :D

Å husk: det er verre for deg, enn for ungen :) jeg gråt mine modige tårer da eldstemann skulle sendes i barnehagen for første gang, mens han stor koste seg hele dagen :P og for all del! visst ungen begynner å gråte når du skal dra, ikke snu å begynne å trøste han! det gjør det bare verre neste gang! :D

Skrevet

Min jente begynte i bhg når hun var 12 1/2 mnd. Hun går bare 2 dager, men hun stortrives så dette fungerer fantastisk for oss. Merker at de små har godt av å sosialisere seg med jevngamle. Til høsten når nr 2 kommer øker vi nok med ytterligere 2 dager.

Skrevet

gutten min begynte i barnehagen da han var 10mnd og det har gått helt supert! har INGEN betenkning med å levere han i bhg! Han har det SÅ bra der og trives kjempe godt:) :) Han elsker barnehagen og stråler opp når han blir levert om morgenen:) :)

gutten min har problemer med substansen i hjernen og er derfor sent utviklet motorisk. Siden han kun åler seg framover sitter han i vogna si når de er ute. ellers er han med på det de andre er med på. Han leker med de andre, litt alene og maler(melismaling) lager karsje, limer på pynt på tegninger osv:)

Han koser seg masse!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...