Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 Jeg har vært hos ei bekjente en dag og det luktet helt fryktelig kattepiss der. Det luktet så gale at jeg fikk vondt i hodet. Måtte på do og på doen der sto det katte doen og der luktet det enda verre. Helt forferdelig. Skjønner ikke hvordan folk kan bo i sånn stank. Men jeg ble bekymret mest for babyen i magen siden jeg var der en stund og pustet in den lukta. Kan det være farlig får babyen? Jeg har hørt at gravide skal ikke tømme katte doen da. Det fikk jeg beskjed om fra jordmor at det kan være farlig for babyen.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #2 Skrevet 10. mai 2011 Nei, det er ikke farlig. Så lenge du ikke får kattebæsj på hendene og ikke vasker dem før du spiser eller spiser selve kattebæsjen så er det ikke farlig.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #3 Skrevet 10. mai 2011 hehehe.. nei, det er ikke litt farlig, engang Du skifter da ikke på doen om du lukter på det som er der? I Norge er det lite Toxoplasmose, så bare klapp katter også Det er i "syden" du skal være forsiktig
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #4 Skrevet 10. mai 2011 Ok. Takk for svar. Da er jeg lettet:) jordmora mi sa at det var farlig å tømme doen da. Det har noe med lukta å gjer som kjem opp når en tømmer doen...
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #5 Skrevet 10. mai 2011 Er ikke farlig å tømme doen og har man grei håndhygiene så går det så bra. Det er selve bæsjen som kan være litt skummel, men det er svært sjelden at katter i Norge er smittet med Taksoplasmose. Jeg er alenemamma med katt og tok godt vare både på katten og kassen hans da jeg var gravid. Jeg vasket og byttet nok sand i den oftere enn din venninne, vil jeg tro;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå