Gå til innhold

Et par spørsmål bare :)

Anbefalte innlegg

Jeg har ei nyfødt lita tulle på ni dager som får kun mme. (Nan1)

Hva er egentlig rett måte å tilberede det på? På boksen står det jo at man skal avkjøle vannet til 40-45 grader, mens på verdens helseorganisasjon sine nettsider fant jeg et skriv at vannet skal være over 70 grader når pulveret has i. Hva skal jeg forholde meg til?

Sist jeg hadde baby, (mange år siden) pleide vi å koke opp vann og ha i flasker i kjøleskapet, og når baby skulle ha mat varmet vi vannet til ca 40 grader i mikro, og blandet inn pulver. Er dette helt fy-fy nå eller er det ok å gjøre fortsatt? Er det noen som vet, evt har spurt helsesøster om dette? :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143214347-et-par-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-bare/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har spurt mattilsynet om dette, og de sier at man skal følge anvisningen på pakken! Så lenge man tilbereder ferske måltider hver gang så er det trygt å tilberede ved lavere temperaturer enn 70 grader. Så du kan trygt gjøre det på samme måte som du gjorde før :-)

Tusen takk for svar! :) Det vil gjøre livet til snuppa litt lettere ;) (Slipper å vente de 5-10 grusomme minuttene det tar å lage flaska når hun våkner akutt sulten) ;)

Da blir kjøleskapet fylt med flasker med kokt vann ved neste sterilisering :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...