mamman til lykke Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 Går det ann å gi smaksprøver på f.eks banan til ei på 2,5 mnd?
minimera Skrevet 10. mai 2011 #2 Skrevet 10. mai 2011 jeg vet ikke helt sikkert, men syns det høres tidlig ut. På grøtpakker og glass med fruktmos o.l står det 4 mnd. Jeg startet med smaks prøver rundt 3,5 mnd, og det gikk fint. Helsesøster sa det var greit, siden han drakk så mye MME i løpet av et døgn.
Fizzymed2små Skrevet 10. mai 2011 #3 Skrevet 10. mai 2011 Fra 4 mnd kan man begynne med smaksprøver. 2,5 er altfor tidlig i forhold til det som blir anbefalt, hva er grunnen til at du vil gjøre det?
mamman til lykke Skrevet 10. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 10. mai 2011 hun er et matvrak:P å hun stapper allt hun kåmmer over i munnen for å smake å tygge på det.
Fizzymed2små Skrevet 10. mai 2011 #5 Skrevet 10. mai 2011 Det at hun putter alt i munnen for å smake på det, har ikke nødvendigvis med sult og gjøre.. alle babyer i den alderen gjør det. Det er fordi de bruker munnen til å utforske med.
Busy_bee Skrevet 10. mai 2011 #6 Skrevet 10. mai 2011 Jeg ville nok heller gitt mme dersom hun ikke virker fornøyd. Vet jeg har lest i en barnemat bok at tarmsystemet ikke er klart for fast føde før tidligst uke 17.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 10. mai 2011 #7 Skrevet 10. mai 2011 Fra 4-6 mnds alder er det anbefalt å begynne så smått med smaksprøver på fast føde- 2,5 mnd er altfor tidlig... Hun bruker som nevnt over her munnen som sanseorgan, og uttrykker ikke sult av den grunn- hun bare undersøker og blir kjent med verden rundt seg ved hjelp av munnen=)
mamman til lykke Skrevet 10. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 10. mai 2011 hun får mme:) vil ikke ta puppen lenger, bare for kos nesten.
www.karibienshule.blogg.no Skrevet 10. mai 2011 #9 Skrevet 10. mai 2011 i følge helsesøster er det nå anbefalt med smaksprøver fra 4 mnd. Før var det anbefalt med 6 mnd, men de har gått over til 4 mnd pga at de visstnok tåler og liker flere typer mat da Men 2,5 mnd ? NEI!! Noen gir, etter råd fra lege, tynn grøt noen uker før 4 mnd pga lite melk..
<3 duracellkanin <3 Skrevet 15. mai 2011 #11 Skrevet 15. mai 2011 tror nok det er mye delte meninger om dette.. jeg tror man må se an hva babyen trenger og tåler.. det er nok helt riktig at munnenblir brukt som sanseorgan men her har gutten fått grøt siden 2,5 mnd. helsesøsters forslag.. og nå spiser han grøt, fruktmos og grønnsakspuré. han er bare litt over 3 mnd. han har ikke vist noen tegn til at verken han eller tarmene hans ikke tåler det..så det er nok forskjell fra unge til unge men hvis det kun er at babyen putter ting i munnen som er problemet så er det nok mer utforskning enn sult tipper jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå