Gå til innhold

tøying hos jordmor ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er i uke 39 ,skal til jordmor i morgen.tenkt å spørre om hun kan sjekke om jeg er moden å eventuelt tøye litt ,vis alt er klart .

er det for tidlig ,tror derre de gjør det ?

har noen av derre blitt tøyd før termin ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt på denne, for lurer på det samme selv. Usikker på hva jordmor kan/ vil gjøre på kontroll og ikke. Syns det er litt flaut å spørre dersom det ikke er vanlig at jm gjør dette. Særlig før termin, men er sååå klar for fødsel!!

Skrevet

Vet fra forrige svangerskap at jordmor ikke ville gjøre det før jeg var nådd termin. Så hun "strippet" meg i uke 40+6 sist. Men kan jo hende andre jordmødre gjør det. Men det er visstnok ikke noe poeng hvis man ikke er ganske moden, da kan det bare føre til masse masrier som bare sliter en ut og ikke gjør noe for modningen. Kan jo spørre om jordmor vil sjekke modning?

Skrevet

OK, Takk for svar:) Hvordan sjekker de egentlig modning?

Skrevet

Jeg skal også til jordmor i morgen og skal be henne sjekke om det er begynt å bli modent. Skal samtidig be henne prøve å tøye litt er i følge ultralyd to dager til termin og i følge mens termin 8 dager til termin. Føler at det begynner å skje noe her. Har masse ned trykk og det er akkurat som om kroppen jobber mye der oppe. Har ikke hatt noen særlig med kynnere så blir spennende å høre hva ho sier i morgen. Jeg hadde hvertfall spurt om hun kan gjøre det:). Kan jo bare få et nei. Lykke til klem fra meg. Nå skal jeg dra og trene spinning. Kanskje Casper kommer ut i natt:) De sjekker modning ved å kjenne på livmorhalsen om den er flatet ut og det har begynt å åpne seg.

Skrevet

Jeg skal også til jordmor i morgen og skal be henne sjekke om det er begynt å bli modent. Skal samtidig be henne prøve å tøye litt er i følge ultralyd to dager til termin og i følge mens termin 8 dager til termin. Føler at det begynner å skje noe her. Har masse ned trykk og det er akkurat som om kroppen jobber mye der oppe. Har ikke hatt noen særlig med kynnere så blir spennende å høre hva ho sier i morgen. Jeg hadde hvertfall spurt om hun kan gjøre det:). Kan jo bare få et nei. Lykke til klem fra meg. Nå skal jeg dra og trene spinning. Kanskje Casper kommer ut i natt:) De sjekker modning ved å kjenne på livmorhalsen om den er flatet ut og det har begynt å åpne seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...