Gå til innhold

Jeg er i mål - endelig er jenta vår her!

Håpet ble virkelighet!

Anbefalte innlegg

Så var det min tur til å skrive ordene jeg nesten hadde gitt opp sist sommer, kjenner jeg blir sentimental her jeg sitter. Etter over 2 år og 4 stykk MA virket drømmen om å bli mamma så fjern, men det gikk på femte forsøk og nå er jeg her!

Hadde et håp om at hun skulle komme noe før termin 19. mai, men hadde lite tegn til noe som helst baby på vei. Torsdag var familien i byen for å overraske mammaen min på 60-års dagen med middag og show på Oslo Nye Teater. I pausen lo vi godt av mine store føtter, ankler og hender, full av vann og måtte ha hjelp til å komme opp av stolen.

Showet er over og sluttapplausen i fulll gang - da går vannet, ooops! Løpe ned (så godt det lar seg gjøre i uke 38) fra balkong ned på toalettet hvor det fortsetter å renne blod. Mannen min og jeg ganske rolige, de kommende besteforeldrene mer hysteriske. Ringe Ahus og drar dit i taxi. Sjekker hjertelyd hos baby og bevegelser, alt ser bra ut. Fordi jeg ennå ikke hadde kjent verken kynnere eller rier blir jeg sendt hjem, litt rart å komme hjem kl. 24.30 etter en sånn opplevelse...

Roer meg ned, dusjer og skal til å ålegge meg i 2-tiden, da kommer riene så smått. Aner ikke hva jeg kjenner etter, men blir jo kvalm av smerter så antar dette er det som skal igang. Tilbake på Ahus 4.30, litt travelt så får ikke fødstue før i 7-tida, da her jeg 7-8 cm åpning. Klokka 9.47 kommer vår flotte Elsa til verden, gråten hennes er den beste lyden jeg noen sinne har hørt - JAAA, det lykkes oss tilslutt!

Nå koser vi oss hjemme m pappa, alt går veldig bra foreløpig, går nesten å venter på noe vanskelig skal starte... Nyter hvert øyeblikk sammen, gleden er overveldende og jeg er så glad vi holdt ut i nesten 3 år, verdt det nå!

Takker for all støtte og oppmuntring fra damene her inne, har vært en hjelpende hånd de siste 7-8 månedene når nervene spiste meg opp. Lykke til videre alle sammen!

Varm klem Cecilie

Fortsetter under...

Blir glad i hjertet hver gang en sliter får møte sitt etterlengtede lille knøtt!! Gratulerer såååå mye, kos dere masse. Etter lang ventetid og mye slit er det vel fortjent!

Håper jeg er den neste som kan skrive en gladmelding her inne -termin 29. mai, HURRA!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...