Gå til innhold

Noen som har en god oppskrift på kyllinggryte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kylling, brokkoli, løk, og gulerøtter - går det an å få noe ut av det?

Skrevet

kjøp en av disse Maggiposene med stekepose som er for kyllingfilet, følg anvisningen for hvordan de skal stekes i ovn. Kutt opp og stek grønnskakene når kyllingen begyner å bli ferdigstekt , la grønnsakene surre mens du kutter opp kyllingen (som er ferdig stekt) i biter, bland kyllingen og kraften som ble igjen i stekeposen i panna hvor grønnsakene er. SErver med sjasminris eller villris :)

Skrevet

Nei,for guds skyld, IKKE kjøp det! Tenkte jeg skulle prøve noe nytt og kjøpte en slik Maggipose, og maten var helt uspiselig. Altfor mye smak, og alt for salt, måtte bare kaste maten :-(

Skrevet

Kanskje ikke kyllinggryte, men veeeeldig godt :) kutt det du har av grønnsaker i biter, det samme med kyllingen. Bruk gjerne wok hvis du har det. Stek kyllingen i olje og karry, masse karry :) bruk gjerne paprikapulver også. Jeg koker grønnsakene litt på forhånd, da det passer lille i huset best, men du kan godt wokke de når kyllingen er ferdig. Når alt er så og si ferdig bruker du matyoghurt, fløte (som vi liker best) eller melk og maisena. Du kan også blande smør med mel i en kopp og jevne med det ! Lag litt mye saus, og server med ris ! Mmmmm, det er sååååå godt :) bruk gjerne også paprika i, kanskje har du babymais i skapet? Agurk er faktisk også ganske godt i :)

Skrevet

Jeg syns den var god, i allefall toscanablandingen! :) husk at jo mindre kylling du har i, jo mer smak blir det

Skrevet

Åh ja.. Denne er fantastisk god!

http://www.tine.no/7974.cms

Pleier å ha oppi brokkoli og gulrot i tillegg faktisk. Og litt chilli for å gjøre den litt sterk.

Skrevet

Kytt kyllingen i terningstore biter ( kyllingfillet), hakk løken, rasp gulerøttene. Ha alt i en bolle.

Lag en krydderblanding av 2 ss papirkapulver, 1 1/2 ts salt, pepper og hvitløkskrydder ( eller bruk fersk hvitløk),

1/2 ts curry og cayenne pepper. 1ts sukker. rør samme å ha i bollen.

Hell over 1 eller 2 bokser med hermetisk hakket tomater hell alt over i en ildfast form ( ha litt olje i bunn) og stek på 220 i 25 min.

Server med ris og kokt brokkoli.

Skrevet

Lavkarbo kyllinggryte

en halv(eller evt hel) grillet kylling

brokkoli

fersk sjampinjong

"Plukk" kyllingen, altså ta kjøttet av beinet, i biter.

Legg oppi en ildfast form, brokkoli og sopp oppå.

sausen lages som følger:

1 pk kremfløte

en boks kavli baconost(evt skinkeost)

Røres godt og helles over ildfastformen.

masse ost over.

stekes i 15-20 min, 175-200 gr.

(jeg er strektynn og spiser salat, brød og evt ris til. Min mann på lavkarbo tar den "bar")

ANBEFALES!

Skrevet

Maggipose ! Den som heter provance :) Helt fantastisk og ikke for salt som hun over her skriver! Min nye favoritt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...