Gå til innhold

Dere med babyer på 9-10 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte og lenge sover de på dagtid? Når er siste blunden?

Jeg lurer også på når de legges for natta og om hvordan nettene er.

Her holder jeg på å kutte ned til to dagblunder. Til sammen gjerne et par timer søvn(hun har aldri vært så glad i å sove). Men nettene er slitsomme. Hun vil fremdeles ha pupp og vekker meg gjerne minst hver 3 time. Holder på med gradvis nattavvenning. I det siste har morgenen startet for henne 05-06.

Jeg håper på at en mindre blund på dagen skal gi lengre sovetid på morgenen og mer jevn søvn på natta. Men det ser ikke ut som det funker foreløpig.... gjeeeeesp. Hun legges forresten 19.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her sover lillegutt 2 blunder på dagen.

1.blund 08.30-10.00

2.blund 13.30-15.00

Natt 18.30-05.30

Det hender stadig at blundene varer lengre, så alt i fra 1 og 1/2 til 2 og 1/2 time er vanlig.

Vi skulle gjerne flyttet natten en time fram slik at mårran ikke begynner så tidlig, men det får vi ikke til i praksis.

Vi hadde urolige netter fram til vi sluttet med nattammingen. Fram til da våknet han for mat ofte (gjerne flere ganger i timen) nå våkner han en gang i løpet av natten og er lett å hjelpe i søvn igjen.

Skrevet

Lillegutt er akkurat blitt 9 måneder og vi sluttet med nattamming for 2 ukersiden.

Skrevet

Hvordan gjorde du det da du sluttet med nattamming? Bråslutt med masse vræl, eller fikk du til noe mer midt i mellom?

Takk for svar forresten. Håper bare du ser dette jeg skriver nå :)

Skrevet

gutt 10 mnd:

måren: 06.00 - 07.00

Kvil 1: 08.00 - 10.00

Kvil 2: 12.30- 14.00

kan innimellom ha en 3kvil fra 14.30 til 15.30 vist kvil 2 ikke blir noe av.. legges ca 19.15, og sover da natta igjennom.. i det siste har småen sovet til ca 07.30 enkelte dager, så da blir ting litt forsjøvet...

Skrevet

Her tok pappa'en nattavvenningen. Han la seg inne på gjesterommet med lillegutt og sov sammen med han i 2 netter. Når lillegutt våknet sang og vugget pappa'en gutten til han sovnet igjen.

Første natten var det mye styr og lite søvn på begge, men lillegutt lot seg roe selv om han ikke fikk pupp som han ville. Andre natten gikk mye bedre og 3.natten, da jeg overtok, måtte jeg bare opp 3 ganger, og alle gangene tok det under 2 min å få lillegutt til å sovne igjen.

Så her bråsluttet vi med nattammingen. Jeg har tidligere forsøkt å kutte ned på antall ganger i løpet av en natt, men det funket ikke. Lillegutt skjønte ikke hvorfor han av og til fikk og av og til ikke fikk.

Så min resept er en opplagt pappa som er villig og motivert til å være våken i noen netter. Da føler babyen seg trygg og ivaretatt selv om h*n ikke får det h*n ønsker seg aller mest; pupp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...