Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 syntes dette var litt for tidlig å sende mitt barn til habu pga dette ? jeg er jo glad for at dem vil hjelpe, men syntes kanskje det var noe tidlig ? barnet mitt sier ingen ord men bare "hylelyder" elelr sånn lyder til det barnet mitt vil ha. det kan eks være at barnet vil ha noe på bordet og ikke rekker det. så sier barnet "eeeeeeehhhhheeeeee" i et høyere tonefall og det er ikke alltid hun strekker seg til tingen. ofte strekker hun seg etter det men da er det ikke å si et ord eks "uss" tul pus eller "ann" til vann..... hmmm hva tenke dere ?
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #2 Skrevet 10. mai 2011 I utgangspunktet synes jeg det er tidlig å utrede for dårlig språk før 2-års alder, men på den annen side så er det veldig uvanlig at et barn på 19 mnd ikke har noen ord i det hele tatt. De fleste har i det minste 4-5 ord på plass i den alderen. Jeg tenker at det er blitt tatt en god vurdering av situasjonen her.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #4 Skrevet 10. mai 2011 Det er jo litt tidlig, men nå er ikke jeg noen ekspert på området så jeg kan ikke så mye om det. Kan det være at de kanskje har sett noe som du ikke har fanget opp? Jeg skal ikke legg noen bekymring på deg eller noe, men det finnes jo så mangt der ute... Er jo litt greit å få utelukket f.eks. autisme ol. eller?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #5 Skrevet 11. mai 2011 jeg skjønner hva du mener jeg har hatt barnevernet inni bildet før pga dekning til barnehage. de hadde da ingenting å si på meg som mor :=) jeg stimulerte barnet slik jeg skulle og gjorde det bra. så det kan ikke være jeg som er problemet. håper jeg da...er nok ikke det. sitter å leser og peker og alt mulig med barnet..... autisme å sånn ja..uff..håper ikke det i allefall... hi
Romeren Skrevet 11. mai 2011 #6 Skrevet 11. mai 2011 Sier hun "uss" til pus og "ann" til vann..? Er ikke det ord, da? Det er veldig store individuelle variasjoner for når barn begynner å prate. For enkelte løsner ikke språket før 2-års alderen (og niesa mi på fire begynte vel ikke å prate før hun ble 3! Hun får språkhjelp nå da, siden hun ikke prater rent enda, men autisme har hun ikke!). Du merker vel at barnet ditt har autisme vel? Kommuniserer hun med deg? Ja! Bare ikke med ord, ennå. Synes det er tullete av folk å "skremme" deg med sånt når barnet bare er 19 måneder og heller ikke kjenner barnet det grann...
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #7 Skrevet 11. mai 2011 Ta iallefall ikke sorgene på forskudd! Barnet ditt er helt sikkert både frisk og normalt, men kanskje bruker han/hun litt ekstra tid på å tenke ut hva og hvordan man skal si ting. Ikke noe galt med det. Skulle ønske jeg gjorde det av og til. :-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #8 Skrevet 11. mai 2011 datteren min er 22 mnd, og har ikke mange ord heller. Hun sier: mamma, pappa, drikke, is, vovva, nei, ja, au ellers kan hun av og til prøve å herme noen ord når jeg ber om det, men hun bruker de ikke selv etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå