Gå til innhold

Hva kan jeg lage ev en blokk med frossen torsk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg liker stekt torsk veldig godt, så jeg pleier å dele blokken opp i fire passende biter og vende dem litt i mel, salt og pepper, og steke dem gyllenbrune i pannen med rapsolje i. Sunt og godt til hverdags, med f.eks potetmos og grønnsaker ved siden av=)

Jeg laget noen middager til lisja her av slike blokker og ble litt hekta selv og "oversatte" oppskrifta til voksenmat. Jeg trekker torsken i melk tilsatt litt salt, pepper og masse gode krydder (bruker mest oregano/basilikum). Noen ganger hiver jeg mel eller maizenna oppi melka for å lage saus av når jeg har tatt opp fisken. Serveres med smørdampede grønnsaker (gulrot, brokkoli) og poteter.

Annonse

Prøv dette:

Del torskeblokken i passe store biter (alt etter antall personer). Ha på løk, brokkoli, gulrøtter evt annet som dere liker godt, og en god klatt med rød pesto. Bak i ovnen, evt på grillen og server sammen med poteter, pasta, ris eller noe annet snadder.

Jummy, sier jeg bare!!!

Prøv fisk i løk- og paprikasaus - det er nyydelig:) Og veldig enkelt..... Serveres med poteter til. Oppskrift:

Ingredienser

1/2 Matfløte

1/2 ss Hvetemel

1/2 dl Vann

1/4 Fiskebuljongterning

1 ts Margarin/olje

1/4 Løk, i skiver

1/4 Paprika, i strimler

150-200 g Fiskefilet (torsk, uer eller sei)

Tilberedning

1. Vask, rens og del opp grønnsaker.

2. Surr løk og paprika i margarin/olje til løken er blank.

3. Dryss over melet og bland godt. Spe med vann og fløte og kok opp. Rør inn en fiskebuljongterning.

4. Skjær fiskefileten i serveringsstykker, og legg dem i sausen.

5. La fisken trekke til den er ferdig, ca. 15 minutter.

Tusen takk for svar jenter. Det ble "slange-gryte" i dag, lagde nok firksgrateng, men hadde ikke makaroni. Brukte derfor spagetti og ungene storkoste seg. Skal prøve de andre oppskriftene an annen gang, så jeg lagrer denne tråden :)

Jeg lager av og til "fiskepinner" av det. Deler den opp i passe biter mens den er halvfrossen, ruller bitene først i mel med salt og pepper, så i egg, så i sånn som jeg aldri kommer på hva heter som man også har på toppen av fiskegratengen;-) Jeg pleier å servere det med ovnsstekte poteter og noe grønnsaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...