Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann =)

Jeg er nå nesten 38 fullgåtte uker, og har i lengre tid hatt stikninger i underlivet, som jeg har forstått er smerter man får av nerver når hodet til babyen borrer seg nedover..

I går var disse smertene tilstede mye oftere enn før, både når jeg gikk tur og når jeg satt i ro.. Kom og gikk hele dagen..

Jeg har vært dårlig i magen, mye luft og mange doturer siste døgnet..

Og nå i mårrest kom det en klump med blankt slim når jeg var på do, regner med dette er slimproppen eller deler av den..

Kan det være fødselen er nærme, selv om jeg ikke har vondter ellers i mage og rygg?? Hva tror dere ut i fra egne erfaringer??

Spent hilsen fra førstegangsfødende

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror nok kansje kroppen din forberede seg kraftig nå uansett iallefall ja :)

jeg har jo ikke noe fasitsvar, men hadde det vært meg så hadde jeg vært på vakt og hatt fødebagen klar :) gitt beskjed til mor/sambo etc at jeg hadde trodd noe snart var på gang.)

lykke til!!!!! gleder meg til å jeg å har kommet så langt, er bare i uke 29 jeg..

Skrevet

Har også kjent disse smertene i et par dager nå, men er "bare" 35 (snart 35) uker på vei. Hvor lenge har du hatt det slik nå før slimproppen begynte å komme ut?

Huff, har så lite lyst å føde SÅ tidlig...

Skrevet

Takk for svar jenter =)

Har bagen klar, og har et lite håp om at disse tegnene værtfall betyr at det ikke er for lenge igjen til vi får møte minsten =)

Giina - jeg har hatt disse smertene nedentil i mange uker, værtfall siden uke 35, tror faktisk de startet i uke 32 eller 33...men de ble veldig hyppige, og kom uansett aktivitet i går.. Så var først når de kom i kombinasjon med løs mage i tillegg til at slimproppen ser ut til å ha gått at jeg for alvor begynnte å lure på om babyen vår begynner å gjøre seg klar for utfart :)

Så tror ikke du skal bekymre deg for fødsel riktig enda dersom du ikke har andre plager, bare være glad for at hodet sannsynligvis holder på å feste seg, eller er festet =) Bare ønsk disse smertene velkommen, da de nok bare betyr at mini kommer riktig vei og legger seg klar for det :)

Skrevet

Jeg fødte 2 døgn etter slimproppen kom forrige gang og har hørt andre som også har født kort tid etter slimproppen, så du får håpe på det! Lykke til!

Skrevet

Håper ikke dette blir gledesdreping men jeg hadde mye stikk rundt permisjonsstart så forsvant det og viste seg hun hadde lagt seg i seteleie i uke 39 - for så å snu seg i hodeleie igjen i uke 40 - men jeg er 3 gangs så er nok mer tvilsomt at din har plass til akkurat den turninga. Men slimproppen min gikk dagen før termin og sitter her 6 dager over termin nå uten et tegn på at noe er i gang.

Men for din del så kjekt om noe er på gang : ) Iallefall kjedelig med overtid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...