Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 Sniker innom fra småtroll 0-1,da mini fyller 1 i begynnelsen av juni:) Han har gått rundt bord,reiser seg lett etter alt i sikkert et par mnd nå. Men viser liksom ikke noe tegn til å ville slippe seg å prøve å gå,han trenger ikke holde seg til ting,lener seg bare inntil for trygghet virker det som. Nå den siste uka så har han ikke giddi å gått noe særlig etter gåvogna si osv,nå vil han heller gå rundt på knærne. Er dette vanlig? Er ikke så jeg stresser med at han "MÅ" begynne å gå snart,er bare så nysgjerrig på når det skjer. Han klatrer opp og ned trapper,og av og på sofaen uten problemer også.. Håper noen svarer:)
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #2 Skrevet 10. mai 2011 Gutten min tok sine første skritt uten å holde seg på 1 års dagen, etter dette gikk det slag i slag. Han var slik som din før han begynte å gå. Jeg maste ikke noe med om at han skulle slippe seg, plutselig så bare kom det. Og han strålte som ei sol da han skjønte at han gikk uten å holde seg, men plutselig ble det skummelt og han deisa ned på rompa.
PeppaPig Skrevet 10. mai 2011 #3 Skrevet 10. mai 2011 Min startet å gå (eller snarere løpe) når hun var 12mnd. Hun reiste seg opp ved 9.5mnd alder og gikk langs møbler o.l. fra hun var 10mnd gammel. Hun slapp seg et par ganger og tok et par skritt alene fra hun var 11mnd gammel, men startet å gå ordentlig når hun var 12mnd gammel. Det er veldig stor forskjell på når de starter å gå uten å holde seg fast i noe. Noen liker å holde seg for trygghet frem til de vet med sikkerhet at de ikke kommer til å falle når de først starter å gå, mens andre slipper seg det minuttet de har kommet seg opp på to ben.
abella Skrevet 10. mai 2011 #4 Skrevet 10. mai 2011 Han tok sine første skritt uten støtte da han var 11 mnd. Men han brukte lang tid fra de første skrittene til han gikk ordentlig, var ikke så veldig modig akkurat! :-)
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #5 Skrevet 10. mai 2011 Hun begynte å gå rundt møbler 8.5 mnd og slapp seg da hun var 11 mnd. Hun var 12 mnd da hun gikk ordentlig.
desembergutt09 + ?? 31.1.12 Skrevet 10. mai 2011 #6 Skrevet 10. mai 2011 MIn sønn var 14 måneder da han slapp seg. Han gikk rundt bord og andre ting da han var 11 mnd og jeg trodde hele tiden at "Nå er det like før han slipper seg!" men det tok sin tid og jeg tror han trengte den tiden for å bli trygg, når han først begynte å gå ble han fort veldig stødig. Han gikk også masse på knærne en periode! Ser litt morsomt ut!
Lemonia Skrevet 10. mai 2011 #7 Skrevet 10. mai 2011 Eldstemann begynte å gå rundt møbler og hvis vi holdt ham i hånden da han var 8 mnd, og gikk ordentlig uten støtte da han var 10 mnd. Det er helt vanlig at de i overgangsfasen mellom å krabbe og gå fremdeles foretrekker det de vet får dem fram raskt.
LilleTrille2011 Skrevet 10. mai 2011 #8 Skrevet 10. mai 2011 Min lille turbo gikk sine første skritt når hun var 10 1/2 mnd.. nå går hun ikke lengre, hun løper!!!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #9 Skrevet 10. mai 2011 min jente startet ikke å gå før hun va 18,5 mnd. hun hadde hatt gips og skinne 1 års tid så det ble litt forsinkelse i gåingen .... men hun går nå
hedgechok Skrevet 10. mai 2011 #10 Skrevet 10. mai 2011 Lille jenta mi var hele veien "tidlig ute". Hun reiste seg opp for første gang da hun var 6 og en uke og gikk langs møblene om en måned etterpå. Hun er sterk og noen ganger slipper hendene helt (når hun glemmer seg litt:). Men vil absolutt ikke gå alene enda. Hun har akkurat fullt 10 mnd.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 10. mai 2011 #11 Skrevet 10. mai 2011 Min eldste tok sine første skritt alene da hun var 11 mnd gammel, og gikk stødig på egenhånd fra 12 mnd, men gå rundt bord osv med støtte gjorde hun nesten ikke i det hele tatt:)
lille frø, mor til to Skrevet 10. mai 2011 #12 Skrevet 10. mai 2011 Pia mi gikk helt stødig da hun var 9 mnd. Hun hadde da gått langs møbler og slikt i noen mnd allerede. Løpe fra 10mnd, gikk i trapper fra 11mnd, ski 12 mnd.
LilleFrøkenSofie Skrevet 12. mai 2011 #13 Skrevet 12. mai 2011 Sofie gikk selv da hun var 12,5 mnd. Før det gikk hun når hun holdt seg i noe - gåbil, mennesker, bord o.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå