vivvi_90 Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 Min lille knupp er 4mndr. i dag, og har de siste ukene blitt en skikkelig morgenfulg.. Til mammas store frustrasjon, som er stikk motsatt:p Han vokner i 5-5.30 tiden, og da er det klin umulig å få han til å sovne igjen. Ligger å dupper litt og koser i senga, og står som regel opp mellom 6 og 6.30. Legger han 19.00 og da sover han frem til 1-2 tiden og får pupp. Tidligere hadde han et måltid i 5 tiden og sov videre til 7-8, men nå er det plutselig blitt morgen for han kl.5 På dagen har han to dupper. En på ca.2 -2,5timer i 8-8.30 tiden og en på ca.1-1,5 time i 13-14 tiden. Er da veldig trøtt, men ikke overtrøtt, når jeg legger han 19.00 og legginga går veldig greit. Noen tips om hvordan jeg kan snu dette tilbake? Noen som har begynt med grøt til sine på ca.4 mndr. foresten???
kinaputten Skrevet 10. mai 2011 #2 Skrevet 10. mai 2011 mini hadde også en sånn periode da han var rundt 4 mnd, men heldigvis går det over, tror ikke det er så mye å gjøre med det annet enn å vente på bedre tider Noen ganger stod vi opp, men oftest ble vi bare liggende i senga, kl 4 om natta er litt vel tidlig å stå opp. Vi startet med smaksprøver på grøt da han var 4 mnd, en teskjee i noen uker også økte vi stille og rolig. Nå er han 6 1/2 mnd og spiser enda ikke en hel porsjon, men stresser ikke med det. Vi startet med holles hirsegrød siden den kan blandes med både mm, mme eller vann.
Canari Skrevet 10. mai 2011 #3 Skrevet 10. mai 2011 Det eneste som fungerer hos oss for å få litt senere morgener er senere kvelder, sover ca 10 til 10,5 timer uansett når vi legger ham, dvs. legger vi han 7 er det morgen 5, legger vi han halv åtte, får vi ro til ca halv 6 (men som regel er det litt styr om nata, er han f.eks. våken en time på natta, sover han ofte en time lengre på miorgenen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå