Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 9. mai 2011 #1 Skrevet 9. mai 2011 Skal til Tyrkia (Antalaya - larastranden Miracle beach. All-inclusive) om snart 3 uker og da er snuppa 9 mnd og tassen er 4 år. Første gang vi reiser til syden med barn og aller første gang vi skal til Tyrkia. (Har vært mest i hellas vi). Barnevogn; bør vi vare ta med en sånn lita trille eller? Hun sitter ikke skikeklig selv ennå, men er like før nå. Hun tipper litt lett ennå, men trilla har jo seler da. Men hjulene er små..... Tror ikke vi kommer til å trille så veldig mye i by og sånn for der vi skal bo er 10 km utenfor sentrum og vi har vel det aller meste vi trenger på resorten. kanksje 1 dag i byen i så fall. Mat og bleier; bør jeg ta med grøt og babymatglass og bleier hjemmefra? Er ikke slikt VELDIG dyrt der nede? Amming/Brystbetennelse; jeg ammer fortsatt, men er stort sett 4-5 ganger totalt i døgnet nå. Hun spiser jo grøt, fruktmos og middagsglass... Hvis jeg bader; MÅ jeg skifte til tørr bikini etterpå da? eller går det greit ifht brystbetennelse siden det er varmt og fint tror dere? har ikke vært plaget med betennelser med dette barnet. Hvis dere ellers har noen gode tips til meg så blir jeg VELDIG takknemmelig:)))))) GLEEEEEEEDER meg til tur nå!!!! Klem
Tredje drøm Skrevet 9. mai 2011 #2 Skrevet 9. mai 2011 Har vel egentlig ingen egenerfarte råd til deg, siden jeg ikke har reist til Syden med baby før. Men vi reiser også til Tyrkia (Alanya) om tre uker, og minsta vår er også 9 måneder da ) Vi tar med vanlig sportsvogn. Vet det kan være litt upraktisk med stor vogn iblant, men hun oppholder seg sannsynligvis mye i den i løpet av de to ukene, så da vil jeg hun skal ha god plass og ligge godt. Vi tar med all mat til henne. Den vet vi hva inneholder, og jeg gidder ikke bruke tid på å lete i butikkene der for å finne noe jeg tror er ok. Hun er jo ikke fullvaksinert enda, så da synes jeg det er greit å være ekstra forsiktig. Kjøper brød der til henne, det må vel være ok. Men tar med leverpostei hjemmefra. Tar med bleier også. Har hørt mange har erfart at det er mer plast i bleiene der, så ungene har lettere for å få bleieutslett (vet ikke dette sikkert, men synes det er helt ok å ta med bleier). Det er jo lett for de små å bli dehydrert. Jeg ammer, men hun får til vanlig vann til endel måltider. Hun er ikke så veldig glad i flaske, så jeg tar med babysaft fra Nestle, som jeg blander i vannet, for da drikker hun mer. Tar nok også med litt mme, i tillfelle det skulle bli behov for det. Det blir mye i baggasjen, men så er det jo da mye ledig plass når vi skal reise hjem. Den plassen fylles opp med nyshoppa ting ;o) Lurt med sånn solfaktordress og -solhatt, særlig ved bading. Noe jeg er veldig usikker på, er om vi skal ta med bilstol... De har vel kanskje ikke så mye av det i taxiene?
desembergutt09 + ?? 31.1.12 Skrevet 10. mai 2011 #3 Skrevet 10. mai 2011 Hei Ta med mat, da får hun det hun er vant til og dere slipper å stresse med det. Bleier er også greit, vi bruker å ta med en pakke og så kjøpe resten der vi er. Beste vogna på¨tur for oss har vært en liten trille som man kan legge ned ryggen på, den har vi brukt siden han var 6 mnd. Den vanlige vogna vår er altfor stor mange steder, men har aldri vært der dere skal så jeg vet ikke om det blir noe problem. Jeg vil anbefale å ta med bilsete! Om så bare for turen til og fra flyplassen. Det er veldig ubehagelig å være uten (opplevde det en gang og har siden alltid hatt med) Vet desverre ikke noe om brystbetennelse. God tur da! Blir sikkert deilig.
~ spiren ~ Skrevet 10. mai 2011 #4 Skrevet 10. mai 2011 Hei. Jeg har født og bodd i utlandet ( i et land med 35+ ) i 2 år. Jeg vil anbefale deg og ta med bleier. Reiste en del rundt, og synes ikke bleiene rundt om var noe gode. Pampers var ikke Pampers for å si det sånn. Eneste bleier jeg var fornøyd med var noen av merket Huggies. Bleier er DYRT i utlandet, og i alle fall på turist steder. Ellers ville jeg tatt med grøt og middagsglass. Poden min likte ikke grøten eller middagsglassene fra utlandet, og det var de første han prøvde. Gikk ned på høykant når han kom til Norge. Evt. middag, så kan hun vel spise det som dere spiser, bare du moser det (om hun ikke spiser klumper). Ta grøten ut av esken, så tar ikke det så stor plass. Men brett sammen esken (gjør den flat) og ta den også med. Ser for meg at man blir stoppet i tollen og må åpne kofferten, og der ligger noen poser med hvitt innhold.. hehe.. Kjekt å måtte forklare seg på engelsk.. Lettere å vise frem grøt esken da. Ang. bikinien, så er det vel bare å ta med to bikinitopper på stranden. Når du har badet, så skifter du bikinitopp og henger den andre opp til tørk på parasollen, så blir den tørr til neste gang du har badet. Men vet ikke om det med brystbetennelsen. Bare et tips om du er usikker :-) Bare noen tips og råd fra meg :-)
lille sprelle Skrevet 10. mai 2011 #5 Skrevet 10. mai 2011 Ta med en reisetrille med mulighet for å legge ryggen (nesten) helt ned. Da har du en soveplass og dere kan være ved bassenget/stranda samtidig. Den er også fin å frakte, klær, håndkler, drikke osv i.... Ta med 2 helsetepper. Det ene til å lage skygge med og det andre til å legge over barnet når det sover. En tøybleie i bunn av vogna hvis hun skal være bar. Sånn solhatt som er lang i nakken er uvurderligi for begge. Sånne UV drakter blir fort en kald affære hvis det ikke er veeeldig varmt. Det er en del solfaktor i tynn bomull også. Jeg hadde tatt med meg det jeg trengte av bleier osv hjemmefra. Da slipper du å lete etter det. Erfaring med ihvertfall bleier, er at det er mye billigere og bedre her hjemme (har ikke vært i tyrkia jeg da). Har du en bæresele - ta med den med tanke på flyplass osv, da har du hendene fri! Jeg har alltid skiftet umiddelbart etter bading pga faren for brystbetennelse. Det er et bra tips. Eller så er det å bade med et barn like greit å gjøre i badedrakt - så slipper du "ulykker" ved at du blir avkledd av små føtter og hender som er litt på avveie.
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 10. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 10. mai 2011 Tuuuuuuusen takk for mange supergode tips!!!!! da blir det babymat i baggasjen, bæresele, trille, bleier, solhatt og uv-dress. bilstol har jeg ikke tenkt på, men det må vi kanskje ha..... jeg har kjøpt en del tynne tunikaer til henne som hun kan ha på og så blir det vel mest under en parasoll uansett sikkert:) hvis noen andre har gode tips er det bare å hyle ut:))) klem
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 12. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 12. mai 2011 bare dytter litt på denne hvis noen andre har gode erfaringer å dele med meg.....
Blabb00 Skrevet 13. mai 2011 #8 Skrevet 13. mai 2011 Har ingen erfaring selv. Men tenker det kan være lurt å ta med paracetamol stikkpiller til baby, nesedråper og febertermometer. Greit å ha i bakhånda om babyen blir syk Desinfiserende væske /gelé... Krabber babyen så kan det være lurt å ta en spray av og til.. Mye rart på bakken.. Ellers er vell bleier, mme og barnemat på glass greit å ha med. Så babyen er kjent med sine vanlige smaker, og slipper magasjau.. Ellers et annet lite tips. På lindex selger de badebleier til baby. Kjempe snedige badebleier som man strammer både rundt magen og lårene. Veldig kjekt istede for de engangs badebleiene. Å man slipper at det skjer uhell med at ting flyter ut av bleien, om man kjøper slik bleie på lindex..
Gjest vinterbrud Skrevet 13. mai 2011 #9 Skrevet 13. mai 2011 Ellers så er det veldig viktig å huske på å gi barna masse drikke,for i Tyrkia er det varmt. Og selvfølgelig sette vogna i skyggen på stranda. Kos dere,selv elsker jeg Tyrkia og skal nedover en tur i slutten av juli. Da blir det min første tur dit med barn.
Snuppa + Spire Skrevet 13. mai 2011 #10 Skrevet 13. mai 2011 Vi skal og snart sydover med en på 8 mnd og en på drøyt 2 år, og her var mange bra tips:) Har vært i syden med eldste før, men greit å bli minnet på ting og tang. Ellers et tips der nede: Vi kjøpte en liten gummibåt til eldste sist vi var i syden og den var suuuper å ha! Satt den mellom solsengene våre under parasollen, og fyllte vann oppi, og vips, hun hadde eget plaskebaseng og styrte på med bøtte og spade i laaange tider:) Genialt tidsfordriv for henne. Kunne og brukes på terassen på hotellet. UV drakt og god solhatt er et must. Paracet stikkpiller, nesedråper (skikkelige, ikke saltvann, til flyturen i tilfelle potte tett nese), og desinfeksjonsspray også. Bøker og små favorittleker til flyet, og kosebamsen/kluten/smukken/teppet. God ferie!!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #11 Skrevet 13. mai 2011 Åh, tuuuusen tekk jenter:)))) GENIALT med den gummibåtideen da! Får vel kjøpt noe sånt der nede får jeg tro..... UV-drakt kan jeg bare ikke finne i hennes str. Finner bare 86-92 og hun er jo akkurat flyttet inn i str 74..... men kjøpte jo likevel jeg da, i tilfelle jeg ikke finner mindre. KJøpte sånn bleietruse i dag faktisk:) Solhatt er en selvfølge og paracet og nesedråper ol er en selvfølge når vi er på tur uansett:) Kanskje lurt å handle inn noe for magen til store og små hvis uhellet skal være ute også,,,,, Desinfeksjonspray var også et godt tips ja! Tusen takk nok en gang jenter! Hvis noen flere kommer på andre lure tips er det bare å hive seg på tråden:) gleeeeeeeder oss så veldig til tur!!!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 16. mai 2011 Forfatter #12 Skrevet 16. mai 2011 dytter litt hvis det er noen flere gode tips som ennå ikke er delt her:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå