Luckylady Skrevet 9. mai 2011 #1 Skrevet 9. mai 2011 Er det noen som har hatt med søsken på ultralyd? Flokken vår vil gjerne være med for å se lillebror/søster. Tillater de det på sykehusene? Det skal sies at vi har vært til ul ifm fosterdiagnostikk, så det blir nok ingen store overaskelser. Barna er også store (tenåringer) og vil derfor kunne forstå hva det hele dreier seg om.
~ Kali ~ Skrevet 9. mai 2011 #2 Skrevet 9. mai 2011 Vi hadde med 4 åringen på ultralyden i forrige uke, der ho fikk vite at ho skal bli storesøster til en liten gutt ho syns det var kjempestas, og går nå rundt å koser litt med magen min innimellom og venter på at lillebror skal komme til verden
Oliva Skrevet 10. mai 2011 #3 Skrevet 10. mai 2011 I innkallingen vi har fått fra KK i Bergen står det at søsken/barn ikke kan være med på undersøkelsen. Så det er sikkert lurt å høre med klinikken - en "flokk" er sannsynligvis ikke så veldig velkommen uansett?
Mrs. Bouquet Skrevet 10. mai 2011 #4 Skrevet 10. mai 2011 Nei, det blir ikke godt mottatt, selv om det skulle være en flokk voksne. De aller fleste stedene er de veldig hellige når det gjelder at dette ikke er underholdning, men en medisinsk undersøkelse. Vil søsknene se babyen på UL ville jeg ha bestilt time til privat UL. Da slipper du sure miner.
Mamma'n til Andreas og knøttet Skrevet 10. mai 2011 #5 Skrevet 10. mai 2011 Jeg var på ordinær ul igår. Vi snakket om gutten vi har hjemme og jordmor sa at vi må ta han med neste gang. Jeg skal tilbake i uke 24. Blir moro å ta med storebror, som da kan få se levende bilder av lillebror.. Tror det er forskjell fra jordmor til jordmor hva de mener. Stort sett er de jo glad i barn og liker at vi foreldre og barn får en fin opplevelse av "ventetiden" på den nye babyen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå