Gå til innhold

Hvor lenge går det mellom bæsjebleiene hos dere andre?

Anbefalte innlegg

Jeg føler jeg har prøvd alt! Tre ulike typer mme, malt, sviskejucie, duphalac.....men likevel må jeg hjelpe henne med termometeret til slutt :( I morgen skal jeg til legen med henne..men hvordan er det med dere? Andre som sliter? Er jeg for utålmodig? Hun er nå 6 uker og har hatt disse problemene i tre uker :( Jeg blir litt nedbrutt av hele greien :( Delammer henne, men hun får trolig mest mme...

Fortsetter under...

Her på veslemann på 12 uker (født 6 uker for tidlig) hjelpes til å bæsje hver 2. dag med termometer...han har hatt treg mage siden vi begynte med mme da han var fire uker. Har prøvd sviskesaft og store mengder malt, men det hjelper ikke.. Har ei flaske duphalac stående, men legen sa vi skulle være forsiktig med å bruke det, så har ikke turt å prøvd enda...Kan desverre ikke hjelpe deg, men ville bare si at vi har samme problem :/

Så er vi ikke de eneste som sliter med dette. Jeg var hos legen med henne i går og har nå begynt på nutramigen mme med malt i, så får vi se om det kan hjelpe henne. Jeg prøvde duphalac jeg, men det hjalp ikke. I felleskatalogen stod det at spedbarn kunne få mellom 2-4 ml. Det er overhode ikke farlig så det kan du prøve (rart legen sa noe annet)..jeg håper vi finner løsningen på dette både oss og dere :) Klem :)

Hei, min lille gutt fikk nutramigen mens vi var på sykehuset. Pga komplikasjoner hos meg ble vi 12 dager på sykehuset, men nå når vi kom hjem har vi begynt med NAN. Merker nå at det går lenger tid mellom hver gang han bæsjer, og at han nok strever litt mer med å få det til.

Fikk du nutramigen på blå resept hos legen?

Hva kostet det?

Jeg fikk bare beskjed av legen om å prøve den ut først (de selger den på apoteket, men den står ikke fremme) og hvis den har effekt på å få ut avføringen så kan legen søke til NAV om å få den på blå resept. Jeg betalte 256 kr per boks..og den er det 450 g i, så det er dyrt ja! Bare håper den fungerer..nå er det tredje dagen uten bæsj :(

Hei!

Nå er min større og sluttet med mme, men så lenge hun fikk det, bæsjet hun hver 3. dag. Vet de sier mme-barn skal bæsje hver dag, men med litt malt hadde vi ingen problemer- det kom jevnlig uten at jenta stresset med det. Så ikke stress enda hvis det ikke ser ut som om barnet plages skikkelig..

Var egentlig greiere det enn de andre rundt meg som skiftet 10 bleier hver dag,....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...